28 مارس 2024 - 06:52

ایرانیان در ردیف پرشمارترین گردشگران سال جاری ترکیه قرار گرفتند

6 می 2018 - 16:30 dsfr.ir/8m8yd

ایرانیان در ردیف پرشمارترین گردشگران سال جاری ترکیه قرار گرفتند
bar-o-bandil.com
ترکیه

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد: ایرانیان پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه در سال جاری میلادی هستند به طوری که در سه ماهه اول سال جاری میلادی 738 هزار نفر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، 178 هزار نفر از این گردشگران ایرانی از مرزهای زمینی و مابقی نیز از مرزهای هوایی به ترکیه سفر کرده اند.

بر اساس آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، بعد از گردشگران ایرانی، اتباع گرجستان، آلمان و بلغارستان بیشترین شمار گردشگران خارجی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی بوده اند.

بنا به این گزارش، میزان سفر گردشگران ایرانی به ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین اعلام کرد: در ماه مارس سال جاری میلادی نیز که مصادف با ایام تعطیلات نوروز 97 بود، 387 هزار نفر گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند که 47 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

به گزارش این مرجع، در ماه مارس 2018 و در ایام تعطیلات نوروز، 96 هزار و 335 گردشگر ایرانی از مرز بازرگان به ترکیه سفر کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار این وزارتخانه، در تعطیلات نوروز همچنین از مرز رازی خوی نیز 58 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کره اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

بنا به اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه میزان ورود گردشگران ایرانی در ایام عید نوروز به این کشور از مرز سرو ارومیه نیز 24 هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل 100 درصد افزایش یافته است.

در سال 2017 میلادی 2.5 میلیون نفر ایرانی به ترکیه سفر کردند و ایرانیان بعد از اتباع کشورهای روسیه و آلمان پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه بودند.
بر اساس گزارش اقتصادی مرکز آمار ترکیه، درآمد گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل 18.9 درصد افزایش داشته و 26 میلیارد و 283 میلیون دلار و تعداد گردشگران خارجی این کشور نیز 32.4 میلیون نفر بوده است.

ترکیه برنامه ریزی کرده است که در سال میلادی 2018، با جذب 40 میلیون گردشگر خارجی 32 میلیارد دلار درآمد ارزی کسب کند.

سال گذشته سرانه هزینه ها برای هر فرد گردشگر خارجی به طور متوسط 681 دلار و سرانه هر گردشگر ایرانی ورودی به ترکیه نیز حدود یک هزار دلار بوده است.

نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز اوایل امسال وعده داد که تا سال 2023 تعداد گردشگران ورودی ترکیه به 50 میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری کشورش نیز به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1