17 آوریل 2024 - 15:53

تبدیل 26 واحد اقامتی روستایی به اقامتگاه بوم گردی در شهرستان کلیبر

30 آوریل 2018 - 16:30 dsfr.ir/br3lf

تبدیل 26 واحد اقامتی روستایی به اقامتگاه بوم گردی در شهرستان کلیبر
kasbefarda.ir
اقامتگاه بومگردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از صدور موافقت اولیه تبدیل ۲۶ واحد اقامتی روستایی به اقامتگاه بوم گردی در شهرستان کلیبر، خبر داد.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی این استان در جلسه کمیته بوم گردی و طبیعت گردی استان که با حضور اعضای کمیته در محل فرمانداری شهرستان کلیبر برگزار شد، توجه به جاذبه های گردشگری و ایجاد امکانات رفاهی مناسب را از مولفه های اصلی رونق بوم گردی و گردشگری در استان دانست و گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن ظرفیت های بی بدیل طبیعی و تاریخی و تنوع آداب و رسوم در مناطق روستایی جلوه های بکری را در سطح استان خلق کرده است، بر همین اساس توجه به ظرفیت های موجود در مناطق روستایی و توسعه بوم گردی جزو یکی از اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

استفاده از ظرفیت های گردشگری روستایی در شهرستان کلیبر با محوریت توسعه طبیعت گردی و بوم گردی مورد توجه و تاکید اداره کل میراث فرهنگی استان برای توسعه گردشگری این شهرستان است و در همین راستا موافقت اولیه تبدیل ۲۶ واحد اقامتی روستایی به اقامتگاه بوم گردی صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در سفر خود به شهرستان کلیبر از کاروانسرای تاریخی و محل متقاضی سرمایه گذاری در مسیر جانانلو بازدید کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1