28 مارس 2024 - 13:11

جشنواره بومی و گردشگری بادبادک ها در شیروان برگزار می شود

11 آوریل 2018 - 16:30 dsfr.ir/m80xu

جشنواره بادبادک ها - چین

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: جشنواره بومی و محلی و گردشگری روستاهای چلو (جشنواره باد بادک ها) و جشنواره پیر شهید، 24 فروردین در کوهستان پارک شیر کوه از توابع شهرستان شیروان برگزار می شود.

هادی سعادت طلب سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل با اعلام این خبر گفت: این جشنواره برای نخستین بار و با هدف معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری منطقه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد و از طرف فرماندار ی شیروان استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

یکی از مهم ترین اهداف این جشنواره توجه به ظرفیت های گردشگری روستا ها و اشتغال زایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

روستاهای زیبا و گردشگرپذیر منطقه شیروان دارای قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری از جمله باغ ها و مناطق طبیعی دل انگیز در کنار صنایع دستی و هنرهای سنتی و آثار تاریخی است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در این جشنواره برنامه های متعددی از جمله نمایشگاه توانمندی های روستا، بازی های بومی محلی و پخت آش، برپایی سیاه چادر، غذاهای محلی و مسابقه باد بادکها انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت شهرداری شیروان و اداره کل میراث فرهنگی و دهیاری و شورای اسلامی روستاهای پلو و پیر شهید برگزار خواهد شد.

سعادت طلب خاطرنشان کرد: با برپایی این جشنواره تلاش می شود تا مردم بیش از پیش با ظرفیت های گردشگری و جاذبه های این روستا و نیز پتانسیل های آن آشنا شوند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1