19 آوریل 2024 - 10:26

افزون بر 2 میلیون گردشگر از سیستان و بلوچستان دیدن کردند

5 آوریل 2018 - 12:30 dsfr.ir/cn09z

افزون بر 2 میلیون گردشگر از سیستان و بلوچستان دیدن کردند
iribnews.ir
ظرفیت گردشگری سیستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 2 میلیون و 122 هزار و 339 گردشگر از 25 اسفند 96 تا 13 فروردین ماه جاری از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست ساز ( مجتمع های گردشگری، بین راهی، پارک ها) این استان دیدن کردند.

علیرضا جلال زایی اظهار داشت: جاذبه های طبیعی با یک میلیون و 64 هزار و 673 نفر بازدید کننده بیشترین توجه گردشگران نوروزی سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

وی مجموع اقامت کنندگان در تاسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان را 494 هزار و 509 نفر ذکر کرد و گفت: اقامت گردشگران در این مکان ها امسال در مقایسه با پارسال 20 درصد رشد داشته است.

همچنین در این مدت 716 هزار و 184 نفر از مبادی ورودی شهرها، 21 هزار و 336 نفر از پایانه های مرزی و 19 هزار و 715 نفر از طریق فرودگاه وارد سیستان و بلوچستان شدند.

جلال زایی تصریح کرد: هشت هزار و 414 نفر در این مدت از طریق راه آهن وارد سیستان و بلوچستان شدند.

سیستان و بلوچستان به عنوان خاستگاه و گنجینه ای ارزشمند از آثار و ابنیه های باستانی، تاریخ، طبیعت، تمدن، فرهنگ، آداب و سنن، گویش و اماکن جذاب و دیدنی با ظرفیت ها و توانمندی های نهفته و زیباییهای بکر تاکنون ناشناخته مانده است.

این دیار کهن با یادگارهایی از نسل های چندین هزار سال پیش همچون شهر سوخته، دهانه غلامان، سنگ نگاره ها، قبرستانها و نخستین تمدن های بشری و قلعه های متعدد به جا مانده از دل تاریخ مایه افتخار ایران و ایرانی است.

این سرزمین با داشتن افزون بر هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 19 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.

سواحل زیبای ماسه ای، شنی و صخره ای، آثار باستانی شهر سوخته و دهانه غلامان به عنوان تخت جمشید خشت و گلی، قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه های پرآب و دشت و دمن سرسبز، سنگ نگاره ها، محوطه های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه های تاریخی و گردشگری سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آنها در کشور ناشناخته مانده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1