28 مارس 2024 - 16:39

رشد ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی ۹۷ نسبت به نوروز ۹۶

2 آوریل 2018 - 14:30 dsfr.ir/i33sk

رشد سفر های نوروزی

معاون گردشگری کشور از رشد ۲۰ درصدی موج سفر در نوروز ۹۷ نسبت به سال قبل خبر داد.

محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۲ فروردین ۹۷ در دیدار با فرماندار، شهردار و رئیس اداره میراث فرهنگی بناب از رشد ۲۰ درصدی موج سفر در نوروز ۹۷ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: انتظار می رود استان آذربایجان شرقی در فرصت نوروز با ضریب ۱۰۰ درصدی اشغال اماکن اقامتی روبرو باشد.

او افزود: تلاش می کنیم با ایجاد برخی رویدادها کاری کنیم که دنیا بتواند استان آذربایجان شرقی را بشناسد. استان آذربایجان شرقی امسال توانسته است در مسیرهای گردشگری کمتر شناخته شده رتبه دوم جذب گردشگر را به خود اختصاص بدهد.

او به بحران بی آبی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع بی آبی در استان آذربایجان شرقی، بوم گردی می تواند فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال باشد و از خالی شدن روستاها جلوگیری کند.

محب خدایی همچنین در دیدار با مسئولان شهرستان بناب تأکید کرد: آذربایجان شرقی می تواند تبدیل به یک محور گردشگری در کشور شود. مسئولان استانی و مردم خودشان نیز باید برای ایجاد این محور گردشگری در کشور تلاش کنند.

او با تأکید بر این که شهرهای آذربایجان شرقی نباید به صورت جزیره ای در حوزه گردشگری عمل کنند گفت: یکی از مشکلات کشور نا آگاهی از موضوع گردشگری است و باید تلاش شود با ایجاد فضای رقابت پذیری و تعریف رویدادها و جشنواره ها فرصت های گردشگری شهرستان های آذربایجان شرقی را تبدیل به یک رویداد ملی کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت ملی کباب بناب گفت: باید از چنین رویدادهایی برای ماندگاری بیشتر مسافران در استان آذربایجان شرقی استفاده شود.

او در دیدار با فرماندار بناب با اشاره به جشنواره کباب بناب که برای یک هفته در این شهر برگزار می شود افزود: باید موج ورود گردشگر به این شهر را با ایجاد چنین رویدادهایی ایجاد کرد.

بهنام رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی بناب نیز در این نشست اعلام کرد: شهر بناب پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به شهر غذا دارد و می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.

محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به این پیشنهاد گفت: گردشگری غذا تنها یک جنبه تکمیلی در چرخه گردشگری و یک رویداد است. به دلیل نزدیک بودن شهرستان های آذربایجان شرقی و شهرستان بناب و مراغه به مرز می توان جشنواره های خوب مرزی با عنوان جشنواره های خرید در این شهرها برپا کرد و آن ها را تبدیل به یک رویداد گردشگری کرد.

او از مسئولان شهرستان بناب خواست جشنواره های مرتبط با جاذبه های گردشگری این شهرستان همچون جشنواره خرید، جشنواره کباب بناب برگزار کنند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین با اشاره به وجود تالاب بین المللی قره قشلاق در شهرستان بناب و وجود روستای تاریخی و پلکانی توتاخانه و روستای صور در این شهرستان خواستار ایجاد رویدادهای گردشگری و بهره گرفتن از وجود جاذبه های این شهرستان برای ماندگاری بیشتر گردشگران در شهرستان بناب شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1