28 مارس 2024 - 14:09

هشدار کارشناس هواشناسی به مسافران نوروزی سواحل دریای خزر

1 آوریل 2018 - 10:30 dsfr.ir/xx9mx

هشدار کارشناس هواشناسی به مسافران نوروزی سواحل دریای خزر
panoramio.com
دریای خزر

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اعلام مواج بودن دریای خزر، از مسافران و گردشگران نوروزی خواست به نکات و توصیه های این سازمان توجه کنند.

مسعود حقیقت افزود: پیش بینی ها نشان می دهد طی امروز و فردا شاهد کاهش دما در نوار شمالی کشور باشیم که بیشترین آن امروز در سواحل خزر و استان اردبیل بین ٧ تا ١٠ درجه رخ خواهد داد.

همچنین امروز و فردا دمای هوا در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی بین ١٠ تا ١٥ درجه کاهش خواهد داشت.

سامانه بارشی که در کشور فعال است بارش رگبار و وزش باد در استان های واقع در سواحل شمالی مانند مازندران، گلستان و به تدریج خراسان شمالی و برخی از نقاط استان خراسان رضوی به دنبال دارد که پیش بینی می شود شدت بارش ها امروز در استان گلستان و خراسان شمالی بیشتر باشد.

حقیقت افزود: فردا برای استان های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات استان کرمان بارش پراکنده پیش بینی شده است، همچنین بارش پراکنده روز دوشنبه در استان های خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی رخ می دهد.

همچنین امروز در برخی از نقاط استان های تهران، قم، جنوب سمنان، شمال اصفهان، شمال یزد، خراسان شمالی، خراسان رصوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و استان بوشهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک پیش بینی شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1