28 مارس 2024 - 19:06

موزه ملی ایران با «لوور» رکورد شکست

27 مارس 2018 - 08:30 dsfr.ir/g911y

موزه ملی ایران با «لوور» رکورد شکست
iribnews.ir
موزه ملی ایران

مدیرکل موزه ملی ایران از شکستن رکورد مخاطبان این موزه در تعطیلات نوروز ۹۷ خبر داد و اعلام کرد تا روز پنجم فروردین ماه ۹۷ بیش از ۴۴ هزار تن موزه ملی را دیدند.

جبرئیل نوکنده با بیان این که سال گذشته از بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ حدود ۳۸ هزار تن از موزه ملی دیدن کردند، گفت: این درحالی است که از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ تا پایان روز پنجم فرودین ماه بیش از ۴۴ هزار تن این موزه را دیدند.

او با اعلام این آمار را بدون احتساب برنامه شبی با موزه که ششم فرودین ماه رایگان برگزار شد، پیش بینی کرد: آمار بازدید این موزه در نوروز ۹۶ همچنان روند صعودی را طی کند و رکورد شکن شود.

مدیرکل موزه ملی، این رشد را ناشی از تغییر فرهنگ مردم، قرار گرفتن بازدید از موزه ها در سبد برنامه های تفریحی و فرهنگی خانواده ایرانی، حمایت اسپانسرها که شرایط را برای بازدید ارزان تر و رایگان از این موزه فراهم کرده اند و همچنین برپایی موزه «لوور» در تهران دانست و افزود: طبیعتا برپایی نمایشگاه های در حاشیه موزه ملی از جمله لوور و آثار زرین در جذب این جمعیت تاثیر گذار بوده است.

موزه ملی ایران که دربرگیرنده آثار دوران پیش از تاریخ، ایران باستان و دوران اسلامی است، این روزها میزبان آثاری از موزه لوور فرانسه و هفت اثر زرین شامل صورتک قوچ تپه حصار، جام کلاردشت، پلاک زیویه، جام مارلیک، حلقه قدرت ارجان، دستبند زرین مرصع جوبجی استان خوزستان و تکوک همدان است.

۵۶ اثر لوور به همراه عکس هایی از عباس کیا رستمی از فضای این موزه در بخش دوران اسلامی موزه ملی و هفت اثر زرین در طبقه همکف موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی در خیابان سی تیر تهران واقع شده و ساعت بازدید آن هر روز از ۸ صبح تا ۱۷ است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1