29 مارس 2024 - 12:10

خدمت رسانی به مسافران نوروزی تا 17 فروردین ادامه دارد

26 مارس 2018 - 16:30 dsfr.ir/jv9cw

خدمات مسافرتی نوروزی

رئیس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تداوم خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی تا پایان 17 فروردین ماه خبر داد.

محمد محب خدایی با اعلام این خبر گفت: «در نوروز 97 تلاش شد سیستم اطلاعات گردشگری کشور در پنجره واحد قرار بگیرد.»

او با اعلام این که تا چهارم فروردین 21 هزار بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری، فرودگاه ها، مراکز اقامتی و مجتمع های بین راهی صورت گرفته است افزود: تا چهارم فروردین ماه سال 97 نسبت به سال 96 با رشد 10 درصدی اقامت در کشور و کاهش 46 درصدی میزان شکایات از خدمات گردشگری مواجه شدیم.

معاون گردشگری کشور با اعلام این خبر که تا 4 فروردین، 3 میلیون و 100 هزار سفر جاده ای در کشور ثبت شده است گفت: «برنامه های ویژه نوروز در سال 97 نیز نسبت به سال 96 با رشد 80درصدی مواجه شد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، استان های مازندران، گیلان و خراسان رضوی را در مسیر سنتی گردشگری ایران در صدر بازدیدهای نوروزی مسافران و گردشگران نوروزی اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده استان های کمترشناخته شده در مسیر گردشگری ایران همچون چهارمحال وبختیاری، قزوین، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و هرمزگان نیز با رشد بازدیدهای نوروزی برای نخستین بار مواجه شدند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین با تأکید بر تخفیف های ارائه شده در بخش اقامت و هتل و همچنین جوایز درنظر گرفته شده برای خرید کالای ایرانی اعلام کرد: با تمهیدات صورت گرفته و مذاکراتی که از چند ماه پیش از آغاز سال جدید با هتلداران صورت گرفت، در نوروز 96 شاهد کاهش هزینه 30 تا 50درصدی در بخش هتل و اقامت هستیم و هتلداران نیز توجه خوبی به کاستن از هزینه های اقامت در نوروز 97 داشتند.

در نوروز 97 جشنواره خرید نوروزی با تخفیف ها و جوایز ویژه در نظر گرفته شده است و خریداران کالاهای ایرانی با استفاده از شبکه بانک پارسیان می توانند در قرعه کشی جوایز و تخفیف های ارائه شده شرکت کنند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین از در نظر گرفتن جوایز نفیس و ویژه همچون خودرو برای برندگان در طرح های نوروزی امسال و شرکت کنندگان در رالی هدایت به مسیرهای کمتر شناخته شده ایران خبر داد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1