24 آوریل 2024 - 23:05

سامانه ثبت شکایت مردمی از خدمات سفر در نوروز ۹۷ ایجاد شد

12 مارس 2018 - 14:30 dsfr.ir/lm7e8

سامانه ثبت شکایت مردمی از خدمات سفر در نوروز ۹۷ ایجاد شد
kasbokarnews.ir
سفر های نوروزی

معاون گردشگری کشور از راه اندازی سامانه اپلیکیشن شکایت و تقدیر مردمی جهت نظارت بیشتر بر خدمات سفر در نوروز ۹۷ خبر داد.

محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در سی و یکمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر با محوریت نوروز ۹۷ که پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور نمایندگان از دستگاه های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبه سال ۹۲، ۲۰ دستگاه عضو ستاد مرکزی هستند که وظایف آنها شرح داده شده است.

وی درباره جزئیات برنامه ها و وظایف این ستاد افزود: امسال برنامه «نوروزگاه ها»، یکی از برنامه های ویژه ماست. سازماندهی خدمات اعضا در ساختار یکپارچه و هوشمند با استفاده از فناوری های نوین و سایت های IRTSS.IR، SAFOUR.IR و ۰۹۶۲۹.IR، ایجاد پنجره های واحد در حوزه نظارت و خدمات بر ارتقای کیفیت خدمات و کاهش هزینه، تشکیل کارگروه های تخصصی برای ارائه راهکارهای کارشناسی جهت ایجاد ساختارهای اجرایی و ماندگار، ظرفیت سنجی تأسیسات گردشگری بر اساس زمان های هر سفر و تدوین برنامه های افزایش بهره وری با ایجاد تسهیلات ویژه، آسیب شناسی مشکلات سنوات گذشته و برنامه ریزی برای توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده از جمله شرح وظایف ستاد مرکزی است.

تعریف پنجره واحد شکایت و تقدیر ۰۹۶۲۹ به عنوان مرکز مانیتورینگ نظارت سیستمی در کشور و در حوزه خدمات سفر به آدرس App.ichto.ir، تشکیل کارگروه ویژه برای هدفمندی هزینه های کل اعضای ستاد در قالب هدف مشترک خدمات سفر، ایجاد سامانه آماری خدمات سفر با دسترسی آنلاین اعضا برای تولید شاخص های سنجشی و تهیه خدمات سفر به آدرس www.amaresafar.ir انجام شده است.

ما در نظر داریم تا امسال تولید مفرح و شاد با تأکید بر سفرهای ایمن، معرفی مناطق کمتر شناخته شده و سوغات شهرها انجام شود. همچنین مناطق گردشگری ثبت نشده یا غیرمعروف با برگزاری مسابقه عکس کشف شود. مراکز اقامتی و پذیرایی نیز در قالب جشنواره «عیدانه گردشگری» تخفیف ویژه خواهند داد. در نوروزگاه ها نیز برنامه های فرهنگی، هنری و سنتی اجرا می شود. ما برنامه مسابقه «استیکرها» را نیز داریم که روی خودروهایی که در جشنواره «رالی تور نوروز ۹۷» برگزار می شود، پیام هایی اخلاقی نصب خواهد شد.

در مسابقه «هفت سین سکه های نوروزی» یک جایزه بزرگ ۱۰۰ میلیون تومانی برای یک نفر در نظر گرفته ایم. همچنین برای سه نفر ۵۰ میلیون تومان، برای دو نفر ۲۰ میلیون تومان و برای یک نفر جایزه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

امسال برای اولین بار فضای رقابتی بین عرضه کنندگان خدمات و کالا در قالب سامانه «پنجره واحد سفور» ایجاد شده است. همچنین برای اولین بار سامانه رالی تور خانوادگی و جشنواره های کودک و خانواده راه اندازی می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1