17 آوریل 2024 - 06:01

تخریب آثار تاریخی در شیراز به هیچ عنوان توجیه ندارد

3 مارس 2018 - 14:30 dsfr.ir/st6vd

تخریب آثار تاریخی در شیراز به هیچ عنوان توجیه ندارد
fardanews.com
آثار تاریخی شیراز

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد تخریب آثار تاریخی در شهر شیراز گفت: اگر مرّ قانون حاکم باشد شاهد این اتفاقات در حوزه میراث فرهنگی نخواهیم بود.

سردار امیر رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر در مورد تخریب آثار تاریخی در شهر شیراز افزود: متاسفانه ما دچار تزاحم قانون بین دستگاه ها هستیم، براساس قانون، تشخیص تاریخی بودن یک اثر برعهده سازمان میراث فرهنگی است، این موارد باید در شورای تامین استان مطرح و پیگیری شود، ما اگر به تعداد آثار ثبتی هم از ماموران زبده استفاده کنیم باز هم افرادی وجود دارند که به این آثار ضربه بزنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی تصریح کرد: موضع جدی سازمان به مراجع ذی صلاح اعلام و این موضوعات پیگیری می شود، اگر افراد قانون شکن خود را در قبال مردم ببینند شاهد نتایج بهتری در این حوزه خواهیم بود.

او افزود: سازمان میراث فرهنگی در مورد تخریب آثار تاریخی در شیراز به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد، قانون در این زمینه کاملا مشخص است.

اخیرا دو خانه ثبت ملی شده در بافت تاریخی شیراز تخریب شده است که به نظر می رسد این اقدام توسط مجریان وزارت راه و شهرسازی انجام شده باشد.

1