29 مارس 2024 - 07:58

تخفیف 40 درصدی هتل ها و مهمانپذیرها برای مسافران تهران

3 مارس 2018 - 10:30 dsfr.ir/pe8e2

تخفیف 40 درصدی هتل ها و مهمانپذیرها برای مسافران تهران
irantrips.ir
هتل های تهران

رئیس اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های تهران گفت: در ایام عید نوروز هیچ افزایش قیمتی به صورت رسمی ابلاغ نشده و هتل ها و هتل آپارتمان ها در این ایام برای گردشگران ایرانی و خارجی تخفیف ۴۰ درصدی و برای فرهنگیان تخفیف ۵۰ درصدی را لحاظ کرده اند.

محمدعلی فرخ مهر اظهار کرد: ظرفیت پذیرش مهمان از سوی هتل، هتل آپارتمان، سوئیت و مسافرخانه های تهران در مجموع ۲۵ هزار نفر است که به طور میانگین در ایام عید تنها ۳۵ تا ۴۰ درصد از این ظرفیت از سوی مسافران استفاده می شود.

وی درباره قیمت گذاری نرخ اقامت در هتل ها و محل های اقامتی گفت: هر ساله قیمت گذاری اماکن اقامتی در شورایی متشکل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اتحادیه تعیین می شود که عموما نظر بخش خصوصی در این قیمت گذاری مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های تهران یادآور شد: در حال حاضر قیمت های ارائه شده از سوی اماکن اقامتی، کاملا رقابتی است و بخش خصوصی بر این عقیده است که با توجه به کاهش قدرت خرید عموم مردم، هزینه اقامت در هتل ها و هتل آپارتمان های باید کاهش یابد.

فرخ مهر بیان کرد: دولت با استفاده از بسته های حمایتی همچون کاهش مالیات و بیمه اماکن اقامتی می تواند به کاهش هزینه اقامت مسافران در شهر تهران کمک شایانی کند.

او گفت: در ایام تعطیلات عید نوروز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران برنامه های متنوعی را برای شهر تهران در نظر گرفته اند که شرایط مناسبی را برای اقامت و گذراندن وقت در شهر تهران ایجاد کرده است.

همچنین شاهرخ محمدزاده - رئیس اتحادیه مهمانپذیران گفت: شهر تهران دارای ۱۱۰ مهمانپذیر و ۶۰ اقامتگاه با ظرفیت ۲۰۰۰ تخت خواب است که در ایام تعطیلات عید نوروز فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد از این ظرفیت استفاده می شود.

او افزود: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام تعطیلات عید نوروز تخفیف ۴۰ درصدی برای عموم افراد و ۵۰ درصدی برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

در سال های گذشته در ایام نوروز اقامتگاه های غیراستاندارد در اختیار فرهنگیان قرار می گرفت که برای تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۷ تصمیم بر آن شده اقامتگاه های استاندارد با تخفیف ۵۰ درصدی در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران در پاسخ به این سوال که قیمت گذاری مهمانپذیرها از حالت دستوری خارج شده است، گفت: قیمت گذاری مهمان پذیرها بنابر روال سابق است و قرار بر آن است در آینده نزدیک اقامتگاه ها در صورت استانداردسازی و با توجه به معیارهای تعیین شده در محدوده خاصی، نرخ متناسب را دریافت کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1