28 مارس 2024 - 19:49

طراحی شناسه فراگیر 16 رقمی ازسوی پلیس مهاجرت

1 مارس 2018 - 16:30 dsfr.ir/lk2ay

طراحی شناسه فراگیر 16 رقمی ازسوی پلیس مهاجرت
ilnanews.com
شناسه فراگیر 16 رقمی

طراحی شناسه فراگیر ١٦ رقمی ازسویِ پلیس مهاجرت و گذرنامه جهت تسهیل و تسریع امور مسافران خارجی

سرگرد داود محمدی (رییس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه)  گفت: پلیس مهاجرت و گذرنامه به عنوان متولی رسیدگی به امور اتباع خارجی، سیاست تسهیل و تسریع در تردد گردشگران خارجی را در سه مرحله بدو ورود حین ورود و هنگام خروج در دستور کار خود قرار داده است.

محمدی در همایش روز جهانی راهنما در موزه دفاع مقدس و در حضور برخی مسئولان حوزه گردشگری و اعضای جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی اظهار داشت: پلیس مهاجرت و گذرنامه به عنوان متولی رسیدگی به امور اتباع خارجی سیاست تسهیل و تسریع در تردد گردشگران خارجی را در سه مرحله بدو ورود حین ورود و هنگام خروج در دستور کار خود قرار داده و با طراحی کد منحصر به فرد ١٦ رقمی به مانند کد ملی اتباع ایرانی هر عدد نشان دهنده موضوعات مختلفی مثل جنسیت کشور و... است که زمینه ارائه ی خدمات مطمئن پس از ورود قانونی به کشور برای دستگاه ها و نهادهای مرتبط اعم از سیستم بانکی بیمه اپراتورهای تلفن همراه هتل ها و غیره و آسان سازی در دریافت خدمات مطلوب را میسر خواهد کرد.

پلیس مهاجرت و گذرنامه از سال ١٣٨٤ با ارتقا سیستم سعی در استفاده بهینه از فن آوری را داشته و در این راستا با همکاری وزارت امور خارجه امکان صدور ویزای الکترونیکی به منظور تسهیل در تردد مرزی و جلوگیری از معطل شدن مسافران خارجی را در فرودگاه امام خمینی به صورت آزمایشی آغاز نموده و گسترش آن را در تمامی مبادی ورودی کشور در آینده نزدیک دنبال می کند. در این مورد لازم است نکته ای را یادآوری کنم. با توجه به عدم الصاق ویزای کاغذ در پاسپورت گردشگران خارجی می بایست بستری مناسب جهت راستی آزمایی در هتل ها و سایر اماکن مسیر تردد مسافرین با همکاری دستگاه های مربوطه مهیا گردد.

این مقام پلیس در ادامه با برشمردن مشکلات توریست های انفرادی از جمله عدم ارائه برنامه سفر به ارگان های نظارتی و عدم همراهی راهنمای کارت دار، آشنا نبودن با مقاصد و اهداف سفرا، اقامت در منازل شخصی از طریق سایت کوچسرفینگ و عدم اقامت در اقامتگاه های مجاز به عنوان آسیب ها و تهدیدات حوزه گردشگران انفرادی برشمرد.

از دیگر مواردی که در طی این همایش محمدی اظهار داشت: در خصوص صدور کد رمز ناجا و ارائه برنامه سفر گردشگران خارجی به رده های تابعه پلیس مهاجرت و گذرنامه در کنار همکاری مطلوب آژانس های مسافرتی و راهنمایان کارت دار خبره جامعه راهنمایان ایرانگردی وجهانگردی تور، از عوامل امنیت و سفری مطمئن برای گردشگران خارجی برشمرد و از بخش خصوصی در ایجاد سیاست های ورود گردشگران خارجی در قالب گروه و سیستماتیک به ایران تقدیر کرد.

رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه در خاتمه ضمن تشکر از هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی به جهت برگزاری کلاس های متعدد آموزشی جهت ارتقا دانش تورلیدرها و ارتباط شایسته با پلیس قدردانی کرد.

1