18 آوریل 2024 - 19:52

ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری روستایی برای اشتغالزایی

1 مارس 2018 - 12:30 dsfr.ir/k19td

ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری روستایی برای اشتغالزایی
jamekurdi.com
گردشگری روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری با تاکید بر افزایش خدمات رفاهی و امکانات گفت: در روستاهای کشور ظرفیت های خوبی در گردشگری و داروهای گیاهی است که باید هرچه بیشتر ازاین ظرفیت ها برای اشتغالزایی بهره برد.

سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در همایش توسعه پایدار روستایی استان البرز افزود: امروز باید از طرح های دانش بنیان نیز در حوزه روستایی بهره برد و با ارائه وام های کم بهره ظرفیت های گردشگری و خدماتی را برای اشتغالزایی هرچه بیشتر فعال تر ساخت.

روستاها می توانند افزایش تولید ملی را به همراه آوردند بنابراین باید به بخش های روستایی و عشایری توجه بیشتری داشت. اکنون دولت ' تدبیر و امید' 70 درصد اعتبارهای لازم را در اختیار استانها برای بهبود چرخه تولید روستایی قرار داده است.

مابقی این اعتبارات در صورت فعالیت سریع تر، صحیح ترو پایدارتر در حوزه اشتغال روستایی با توجه به تاکیدات دولت دراختیار استانها قرارمی گیرد. سهم البرز از این اعتبارات 220 میلیارد تومان بوده که البرز و تهران بیشترین سهم و سیستان و بلوچستان کمترین سهم را داشته بنابراین لازم است تدابیر جدی دراین زمینه صورت گیرد.

روستاها و عشایر تولید گر هستند و توجه به این بخش ازسوی معاون رئیس جمهوری براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با طرح فوریت به مجلس داده شده که درسال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

امروز باید بسترهای رقابتی را برای توجه و رسیدگی هرچه بیشتر به روستاها و مناطق محروم فراهم کنیم و دولت اقدامات لازم را با توزیع اعتبارات مناسب داشته است.

البرز به دلیل اینکه همجور تهران است با فعالیت مثمر ثمر باید الگو برای کشور شود و پروژه هایی که ارزش افزوده بیشتری دارد برای مردم به اجرا درآید. بازار مصرف و تولید باید تقویت شود و هیچ محصولی با تدابیر و استفاده از طرح های دانش بنیان نباید بدون بازار فروش باشد.

البرز به دلیل طبیعت خوبی که دارد می تواند یک توقفگاه برای تراکم جاده های شمال کشور درایام تعطیلی باشد که دراین استان توجه به ظرفیت های طالقان، کرج و ساوجبلاغ نیز از موضوعات مهم است. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1