29 مارس 2024 - 01:08

تبدیل خانه 200 ساله طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی

28 فوریه 2018 - 16:20 dsfr.ir/7y7vr

تبدیل خانه 200 ساله طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی
mehrnews.com
خانه طبیب شوشتری

مرمت خانه طبیب شوشتری با قدمت حدود 200 سال، به پایان رسیده و به نخستین اقامتگاه سنتی در دل بافت تاریخی شوشتر تبدیل شده است.

خانه طبیب شوشتری یکی از بناهای ارزشمند دوره قاجار است. این بنای تاریخی نزدیک به 200 سال قدمت دارد و در تاریخ چهارم تیر 93 با شماره ملی 31086 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

علیرضا طبیب شوشتری مالک این بنای تاریخی با اعلام پایان مرمت این بنای تاریخی گفت: خانه طبیب شوشتری یکی از بناهای با ارزش استان خوزستان و شهرستان شوشتر به شمار می رود که مرمت آن پیش از آنکه در فهرست آثار ملی قرار گیرد، آغاز شده بود.

با این وجود پس از ثبت این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی، با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان خوزستان مرمت آن مشتمل بر چهار طبقه همکف، طبقه اول، شبستان و شوادان است انجام شد و هم اکنون با اخذ پروانه بهره برداری با درجه یک تبدیل به اقامتگاه سنتی شده است.

مالک خانه طبیب شوشتری همچنین تاکید کرد: اقامتگاه طبیب شوشتری به عنوان نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان شوشتر هم اکنون با 10 اتاق و ظرفیت پذیرش 39 نفر در مرکز بافت تاریخی شوشتر و در نزدیکی سازه های آبی تاریخی شوشتر آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

سازه های آبی تاریخی شوشتر ظرفیت تاریخی ارزشمند استان خوزستان و شهرستان شوشتر به شمار می رود اما از آنجایی که شوشتر فاقد اقامتگاه مناسب برای گردشگران بود؛ به ندرت گردشگران در این شهر اقامت داشتند که امید می رود با احیای این بنای تاریخی و تبدیل آن به اقامتگاه سنتی فضا و خدمات بهتری برای گردشگران فراهم آید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « باشگاه خبرنگاران جوان » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1