24 آوریل 2024 - 03:34

روابط ایران و عمان در حوزه گردشگری تقویت می شود

26 فوریه 2018 - 10:20 dsfr.ir/f44xb

جابه گردشگری عمان

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عمان گفت که با توجه به جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی ایران و عمان، روابط 2 کشور در حوزه گردشگری تقویت می شود.

احمد بن ناصر المحرزی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سرای سعدالسلطنه قزوین گفت: معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی عمان و ایران به گردشگران 2 کشور از جمله اهدافی که آن را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: در سفر به ایران تلاش داریم در این خصوص به نتایج خوبی دست یابیم.
المحرزی به جاذبه های گردشگری ایران و کشورش اشاره کرد و گفت: هر 2 کشور از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی برخوردار هستند که این ظرفیت یک فرصت برای تقویت گردشگری به شمار می رود.

کوه های پوشیده از برف، جنگل، کویر و دریا و مناظر بکر طبیعی، ظرفیت های گردشگری طبیعی 2 کشور هستند که از آنها باید برای توسعه توریسم استفاده کرد. در حوزه گردشگری مذهبی و سلامت نیز ظرفیت های خوبی برای همکاری با ایران داریم.

وی در ادامه با اشاره به آثار تاریخی قزوین و ایران، افزود: این آثار فراوان و متعدد بیانگر تمدن و فرهنگ غنی ایران هستند و باید از تلاش ها به منظور حفظ و بهسازی آثار تاریخی در این کشور و نگهداری آنها برای نسل های آینده قدردانی کرد.

سرای سعدالسلطنه قزوین که مورد بازدید وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عمان قرار گرفت، از مجموعه بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه در قزوین است که در سال های اخیر پس از مرمت و بهسازی به یکی از کانون های جذب گردشگر در این شهر تبدیل شده است.

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عمان با هدف گفت و گو در زمینه تقویت روابط گردشگری میان 2 کشور و همچنین بازدید از چند مجموعه تاریخی به ایران سفر کرده است. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1