25 آوریل 2024 - 20:53

کاهش ۷۰۰ هزار هکتار کشت بهاره در سال ۹۷ برای مدیریت بحران آب

20 فوریه 2018 - 12:30 dsfr.ir/gr9fz

کشت بهاره

رئیس سازمان محیط زیست گفت که برای مدیریت آب در سال ۹۷ بخشی از سطح کشت بهاره کاهش یافته است.

عیسی کلانتری در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای دولت دوازدهم جلسه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتم و شریعتمداری در آن جلسه خواست تا سازمان حفاظت محیط زیست فرصتی کوتاه به صنایع آلاینده به منظور رفع آلودگی بدهد و در صورتی که صنایع نسبت به رفع آلودگی اقدام نکردند، محیط زیست آن ها را تعطیل کند و البته وزارت صنعت نیز اعتراضی به تعطیلی صنایع آلاینده نداشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: تعامل میان صنعت و محیط زیست به نحوی باشد که مجبور نشویم هیچ صنعتی را به خاطر آلایندگی تعطیل کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست کشور در لبه تیغ حرکت می کند و وضعیت مناسبی ندارد، گفت: در پنج ماه اخیر مجبور شدیم به دلیل بروز آلودگی هوا بیش از 10 روز مدارس تهران و برخی کلانشهرها را تعطیل کنیم.

کلانتری، اشاره ای هم به آمارهای ارائه شده از سوی معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشت و افزود: بر اساس هر ساله بیش از 25 هزار نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا فوت می کنند.

وی با یادآوری این موضوع که وضعیت بارش ها نیز در کشور مناسب نیست، خاطرنشان کرد: در حالیکه بارش مناسب می توانست بخشی از خطاهای انسانی در حوزه محیط زیست را پوشش دهد، امسال بارش ها نه تنها وضعیت مناسبی نداشت، بلکه بدترین وضعیت بارش را در 50 سال گذشته تجربه کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست ضمن تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب برای حوزه های صنعت و کشاورزی، تصریح کرد: در همین راستا، مقرر شده 700 هزار هکتار از کشت بهاره کم شود؛ علاوه بر این موضوع باید قواعدی را برای کاهش مصرف آب در حوزه صنعت و کشاورزی وضع کنیم تا بتوانیم بحران کم بارشی امسال را مدیریت کنیم.

کلانتری افزود: همچنین به دلیل کم بارشی های امسال، باید توسعه فضای سبز و چمن کاری ها درشهرها ممنوع اعلام شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « باشگاه خبرنگاران پویا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1