28 مارس 2024 - 03:02

حراج تور ایران در نوروز

17 فوریه 2018 - 08:30 dsfr.ir/2r8wu

حراج تور ایران در نوروز
ارسباران
تور گردشگری طبیعت گردی

در شرایطی که تورهای ایران گران ترین نرخ را در میان کشورهای منطقه دارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصمیم گرفته برای تغییر این وضعیت و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری کشور، «یک هفته تور ارزان قیمت ایران» به گردشگران خارجی عیدی بدهد.

آمارهایی که این سازمان داده نشان می دهد ورود گردشگران خارجی در یک سال گذشته روند ریزشی و منفی بویژه در حوزه کشورهای عرب و خاورمیانه داشته است. از سوی دیگر فعالان بخش خصوصی پیش بینی کرده اند؛ در صورت ادامه روند افزایشی نرخ خدمات در ایران، ورود گردشگران اروپایی در سال های ۱۹ -۲۰۱۸ با کاهش روبرو شود. با توجه به این وضعیت، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برخی هتل ها و شرکت های هواپیمایی وارد رایزنی و تعامل شده تا تخفیف هایی را برای نوروز بگیرد و تور ایران را با قیمتی بی سابقه و استثنایی اجرا کند.

این پروژه که در بازه ی زمانی ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ اجرا خواهد شد سه بازار ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان را هدف قرار داده و برای گردشگران آن ها تورهای یک هفته تا هشت روز به مقصد تهران، کرج، تبریز و همدان به قیمت ۳۵۰ تا ۴۴۰ دلار برنامه ریزی کرده است. توری که سازمان متولی گردشگری ایران، طراحی و تنظیم آن را به عهده گرفته، بلیت هواپیما به مقصد ایران، هتل و ترانسفر و برای گردشگران عراقی چکاپ پزشکی را شامل می شود.

قرار است در جریان اجرای پروژه ی «تورهای ارزان قیمت ایران» که سازمان هواپیمایی کشوری، برخی ایرلاین ها، هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی با معاونت گردشگری همکاری دارند، لِگ های خالی پروازها و همچنین ظرفیت خالی هتل ها در این چهار شهر که نوروز کم مسافری معمولا دارند، به خدمت گرفته شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1