25 آوریل 2024 - 21:25

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق هنر فرش ایران را ستود

10 فوریه 2018 - 10:30 dsfr.ir/wr6x6

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق هنر فرش ایران را ستود
qalibafi.ir
تابلو فرش دستباف

فریاد راوندوزی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق در بازدید از نمایشگاه تابلوفرش های نفیس ایران در بغداد از هنر فرش ایران ستایش کرد.

نخستین نمایشگاه بزرگ فرش و تابلو فرش های نفیس ایرانی با عنوان «سجاد ایرانی فی ارض الرافدین» که از روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در سالن وزارت فرهنگ در بغداد دایر شد مورد استقبال گسترده عراقی ها قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری عراق نیز با حضور در این نمایشگاه گفت که در روز افتتاحیه در خارج از کشور بسر می برد و امروز برای دیدن آثار هنر فرش ایران به نمایشگاه آمده است.

وی پس از بازدید از تابلو فرش ها و قالیچه های نفیس ایرانی در این نمایشگاه، هنر فرش ایران را ستود.

وی همچنین بر تداوم همکاری های فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تاکید و از تلاش های رایزنی فزهنگی کشورمان در بغداد در این زمینه قدردانی کرد.

وی افزود تاکنون نمایشگاه های مشترکی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه هنری برگزار کردیم اما در نمایشگاه آثار تابلو فرش های هنرمندان فرشباف ایرانی که امروز شاهد آن هستیم یک ویژگی خاصی به چشم می خورد.

وزیر فرهنگ عراق همچنین در مصاحبه یا یک شبکه عراقی هنگام پوشش این نمایشگاه گفت: همه ما واقفیم که دو کشور دوست و همسایه اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند و هر دو کشور دارای تمدنی کهن و فرهنگی غنی هستند.

رواندوزی گفت: انتقال فرهنگ بین مردم دو کشور و توسعه روابط فرهنگی و هنری با برگزاری چنین نمایشگاه هایی تسهیل می شود.

در این نمایشگاه بیش از 84 اثر نفیس از تابلو فرش و تعدادی قالیچه های نفیس با قدمت بیش از 65 سال کار هنرمندان استان خراسان شمالی در معرض دید مسوولان، هنرمندان و مردم شهر بغداد قرار گرفته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1