23 آوریل 2024 - 22:25

به زودی اقامتگاه های بوم گردی کاشمر به بهره برداری می رسند

7 فوریه 2018 - 08:30 dsfr.ir/d68tr

به زودی اقامتگاه های بوم گردی کاشمر به بهره برداری می رسند
persianblog.ir
اقامتگاه بوم گردی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به زودی چهار اقامتگاه بوم گردی در بخش مرکزی و کوهسرخ شهرستان کاشمر به بهره برداری می رسد.

رضا یوسفی  همچنین از به بهره برداری رسیدن کارگاه فرت بافی در روستای فرگ و شهر ریوش خبر داد و افزود: در شهر ریوش با حمایت شهرداری 20 دستگاه فرت بافی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در ورودی شهر ریوش فضای مناسبی برای صنایع دستی آماده شده است، عنوان کرد: جهت راه اندازی کارگاه فرت بافی شهر کاشمر منتظر تأمین اعتبار از مشاغل خانگی هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اعلام اینکه به زودی چهار اقامتگاه بوم گردی در شهرستان کاشمر به بهره برداری می رسد، افزود: موافقت اولیه سه اقامتگاه بوم گردی در روستاهای «ایور»، «فروتقه» و «طرق» جذب و اقامتگاه بوم گردی شهر ریوش در ایام نوروز افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم هرچه سریع تر برای این سه اقامتگاه اعتبارات مورد نیاز جذب شود، عنوان کرد: این سه طرح با پشتیبانی های مشاغل خانگی افتتاح می شوند.

یوسفی با اشاره به اینکه امسال 515 میلیون تومان از اعتبارات اشغال شهرستان به حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافته است، گفت: به زودی کارگاه گلیم بافی با اعتبار 50 میلیون تومان و اشتغال زایی 15 نفر به بهره برداری می رسد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1