20 آوریل 2024 - 18:37

رالی گردشگری خانوادگی تهران- ابیانه برگزار می شود

22 ژانویه 2018 - 08:30 dsfr.ir/su9s2

رالی گردشگری خانوادگی تهران- ابیانه برگزار می شود
mehrnews.com
رالی گردشگری خانوادگی

کانون جهان گردی و اتومبیل رانی هم زمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رالی گردشگری خانوادگی ویژه وسیله های نقلیه تاریخی برگزار می کند.

این رالی ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۶، ویژه خودروهای با قدمت بیش از ۴۰ سال، در مسیر تهران ابیانه و مسیر بازگشت ابیانه تهران برگزار می شود.

سلمان یارمحمدی، مدیر اتومبیل رانی کانون جهان گردی و اتومبیل رانی با بیان این مطلب گفت: رالی تهران ابیانه با رویکرد توسعه گردشگری و ترویج فرهنگ اتومبیل رانی ایمن و در راستای اهداف دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی برگزار می شود.

او با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی کانون جهان گردی و اتومبیل رانی در سال ۱۳۱۴، برگزاری رالی های مختلف در دستور کار این موسسه قرار داشته است، خاطرنشان کرد: رالی گردشگری وسیله های نقلیه تاریخی به هیچ عنوان مسابقه سرعت نیست و ملاک برگزیده شدن در آن نحوه صحیح نقشه خوانی، مسیریابی و رانندگی صحیح و اصولی بوده و با توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کشور انجام می شود.

یارمحمدی ادامه داد: هرگونه حرکات نادرست در رانندگی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند امتیاز منفی برای شرکت کنندگان در پی داشته باشد و شانس برگزیده شدن آنان را کاهش دهد.

مدیر اتومبیلرانی کانون جهان گردی و اتومبیل رانی، درباره نحوه انتخاب گروه های برتر نیز یادآور شد: گروه هایی متشکل از داوران و کمک داوران مجرب این رشته، عملکرد شرکت کنندگان را بررسی کرده و در پایان با معرفی رانندگان و نقشه خوانان برتر، جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.

در این رالی حضور ۱۲۰ نفر به عنوان شرکت کننده که گروه های سه نفره متشکل از راننده، نقشه خوان و یک نفر همراه را می سازند و ۴۰ خودرو با قدمت بیش از ۴۰ سال، پیش بینی شده است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه این رالی بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی Mobility و با رعایت قوانین داخلی کشور در جاده های عمومی برگزار می شود، اظهار کرد: رالی گردشگری خانوادگی وسیله های نقلیه تاریخی، ۱۲ بهمن از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوارن در تهران آغاز می شود و گروه ها با پشت سرگذاشتن اتوبان های قم و کاشان، جاده نطنز و جاده ابیانه، به مدت یک شب در روستای تاریخی ابیانه اقامت خواهند داشت.

او ادامه داد: روز ۱۳ بهمن نیز گروه ها در راه بازگشت، پس از بازدید از جاذبه های تاریخی مسیر همچون روستای تاریخی ابیانه و تپه تاریخی سیلک در کاشان، به تهران می رسند و به این ترتیب مسابقه به پایان خواهند رسید.

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند از یکم تا دهم بهمن ماه به وب سایت www.taci.ir و دبیرخانه رالی مستقر در دفتر اتومبیل رانی کانون جهان گردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران به نشانی تهران، خیابان فیاض بخش، نبش کوچه جهان گردی، پلاک ۳۳ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۶۷۵۵۵۹۱ (۰۲۱) تماس بگیرند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1