17 آوریل 2024 - 04:22

سامانه بارشی جدیدی یکشنبه وارد کشور می شود

13 ژانویه 2018 - 11:30 dsfr.ir/fm1kr

سامانه بارشی جدیدی یکشنبه وارد کشور می شود
rishenews.com
ورود سامانه بارشی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور از عصر روز یکشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی بخش هایی از غرب، سواحل خزر و مرکز کشور را در برمی گیرد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: روز جمعه و شنبه در غالب مناطق کشور جو نسبتاً آرامی حاکم است که بر همین اساس شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی واقع در مرکز کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: در ساعات آتی با عبور امواج ضعیف تراز میانی جو، در برخی نقاط شمال غرب و دامنه های البرز، افزایش ابر رخ خواهد داد و روز شنبه در شهرهای غربی و ارتفاعات گیلان بارشهای بسیار خفیف و پراکنده ای پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی در روزهای آتی گفت: از اواسط روز یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور، ابتدا در برخی مناطق شمال غرب کشور و به تدریج استانهای ساحلی دریای خزر و دامنه های البرز با بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما مواجه می شوند.

وظیفه تصریح کرد: کیفیت هوای کلانشهرها و استان تهران که در روزهای گذشته و امروز با کاهش کیفیت هوا مواجه شده اند رفته رفته بر اثر وزش باد و ناپایداریهای جوی بهبود می یابد.

وی تصریح کرد: دریای خزر نیز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود و مردم باید رعایت نکات ایمنی را داشته باشند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « باشگاه خبرنگاران » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1