18 آوریل 2024 - 08:59

جشنواره ملی زمستانی سرعین تا پایان نوروز ۹۷ برگزار می شود

10 ژانویه 2018 - 13:30 dsfr.ir/v14i1

جشنواره ملی زمستانی سرعین تا پایان نوروز ۹۷ برگزار می شود
mehrnews.com
جشنواره ملی زمستانی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی زمستانی در شهر توریستی سرعین خبر داد.

قادر تقی زاده معاون گردشگری این اداره کل روز سه شنبه ۱۹ دی با اعلام این خبر تصریح کرد: جشنواره زمستانی در سال های گذشته با استقبال قابل توجهی همراه بوده و در چهار دوره قبل در ماه های بهمن و اسفند برگزار شده است.

امسال برای جذب گردشگران نوروزی زمان آغاز جشنواره ۱۸ اسفند انتخاب شده و تا پایان نیمه اول فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت.

این جشنواره در نظر دارد قابلیت های گردشگری زمستانی استان اردبیل را معرفی کرده و زمینه رونق سفرهای گردشگری در زمستان را تسهیل کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: به مانند دوره های گذشته بخش خصوصی، جامعه مراکز اقامتی، شهرداری، شورای شهر، انجمن صنفی آب های درمانی، شرکت آب منطقه ای استان و میراث فرهنگی استان در برگزاری جشنواره مشارکت خواهند داشت.

تقی زاده با تأکید به اینکه تاکنون به منظور برگزاری این جشنواره سه جلسه به ریاست فرماندار سرعین برگزار شده است، ادامه داد: ستاد برگزاری جشنواره نیز به ریاست فرمانداری تشکیل جلسه داده و آماده برگزاری هر چه مطلوب این جشنواره هستیم.

امسال معرفی جشنواره به آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی استانی و کشوری اطلاع رسانی شده و در کنار برگزاری جشنواره دو رویداد ورزشی ملی و بین المللی ورزشی شامل مسابقات اسکی بانوان در تمام رده ها و مسابقات بین المللی اسکی نیز برگزار می شود.

او به معرفی جشنواره و مسابقات ورزشی در نمایشگاه بین المللی گردشگری اشاره کرد و افزود: به منظور برنامه ریزی آژانس ها برای تعریف پکیج سفر ضروری است زمان دقیق مسابقات ملی و بین المللی اسکی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام شود.

از سویی برای حضور سهل و آسان گردشگران در این جشنواره ویژه برنامه های آن در روزهای پنجشنبه و جمعه پایان هر هفته برگزار می شود.

با این وجود در سایر روزهای هفته نیز مسابقات متنوع از جمله مسابقه نقاشی و آدم برفی تدارک دیده شده است.

برنامه های متنوع و شادی از جمله شعر و موسیقی، دعوت از هنرمندان تلویزیون، دعوت از مجری های بنام و سرشناس ملی، مسابقات ورزشی، کوهنوردی و جشنواره آدم برفی برای این جشنواره تدارک دیده شده است و با تأکید استاندار اردبیل در نظر داریم از ایده های نو در برگزاری جشنواره استفاده کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جشنواره زمستانی را فرصتی برای معرفی قابلیت های گردشگری زمستانی استان دانست و افزود: در فرصت جشنواره تخفیفاتی برای استفاده از مرکز اقامتی و آب های گرم معدنی پیش بینی شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1