18 آوریل 2024 - 06:03

مشکل آلودگی هوا با اجرای "طرح تعطیلی یک ماهه مدارس" حل نمی شود

8 ژانویه 2018 - 10:30 dsfr.ir/9l9mu

مشکل آلودگی هوا با اجرای "طرح تعطیلی یک ماهه مدارس" حل نمی شود
cloudfront.net
تعطیلی مدارس

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس نهم با بیان اینکه راهکارهای کاهش آلودگی هوا در قانون وجود دارد، گفت: طرح تعطیلی مدارس راه حل کوتاه مدت برای آلودگی هوا است اما به طور قطعی و کامل مشکل آلودگی را حل نمی کند.

برحسب البته هشدارهای به هنگام کارشناسان هواشناسی به ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، جلسه اضطراری تشکیل و تعطیلی مدارس تا روز جمعه رسماٌ اعلام شد.

موسی الرضا ثروتی درباره ابعاد طرح ارائه شده از سوی سازمان محیط زیست مبنی بر تعطیلی یک ماهه مدارس در فصل پاییز و زمستان برای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: در حال حاضر عیسی کلانتری به جای موضوعات حاشیه ای نظیر تعطیلی مدارس باید به اصل مسئله حل مشکل آلودگی هوا توجه کند.

وی با بیان اینکه قانون در زمینه حل مسئله آلودگی هوا وجود دارد، تصریح کرد: اگر قوانین به درستی اجرا شود مشکل آلودگی هوا تا حدود زیادی حل خواهد شد که متاسفانه این مهم انجام نمی شود و بعد خواهان تعطیلی مدارس هستند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس نهم گفت: تعطیلی مدارس راه حل کوتاه مدت است اما قطعی و کامل مشکل آلودگی هوا را حل نمی کند و با اجرای طرح تعطیلی مدارس بخشی از آلودگی هوا کاسته می شود اما این کاهش آلودگی هوا قطعی نیست و به طور کامل حل و فصل نمی شود.

وی با اشاره به برخی معضلات چنین طرحهایی توضیح داد: طرحهایی همچون تعطیلی مدارس یا زوج و فرد از در منزل در عین اثر بخشی، مشکلاتی را برای خانواده ها و مردم به دنبال دارد.

باید در ارائه و اجرای هر طرحی تمامی جوانب به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد چرا که این مهم موضوعی چند وجهی است.

در گذشته خبر تعطیلی دو هفته ای مدارس را مطرح کردند که نتیجه ای در بر نداشت اما در حال حاضر خبر از تعطیلی یک ماهه مدارس می گویند که با اجرای کامل آن مشکلات به طور کامل حل می شود.

باید به موضوع آلودگی هوا به صورت ریشه ای اشاره شود و راه حلهایی نیز برای آن وجود دارد که مهمترین آن توجه به قانون است.

گفتنی است، رئیس سازمان محیط زیست هفته گذشته گفته بود: در کمیسیون زیربنایی دولت پیشنهاد کرده ایم که مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از 15 آذر تا 15 دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « باشگاه خبرنگاران » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1