29 مارس 2024 - 10:40

نشست «بازاریابی گردشگری؛ ساخت برند» برگزار شد

4 ژانویه 2018 - 12:30 dsfr.ir/pj5lk

نشست «بازاریابی گردشگری؛ ساخت برند» برگزار شد
shayegan.ne
بازاریابی گردشگری

نخستین نشست تخصصی گردشگری با عنوان «بازاریابی گردشگری- ساخت برند» به معرفی برترین برندهای کشورها و ساخت برندها اختصاص یافت.

در این نشست ابتدا توضیحاتی درباره اصول کلی برندسازی شامل مفهوم واژه برند، برند یک واحد سیاسی و جغرافیایی کشورها، مطالعه تطبیقی لوگو و شعار گردشگری، نقش خلاقیت در ساخت برند، رسانه و نقش آن در برندسازی، هتلها و صنعت گردشگری ارائه شد.

در ادامه نشست علی رحیم پور عضو اسبق هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری طی سخنانی گفت: برند همیشه یک تصویر واحد و منحصر به فرد را از یک مقصد در ذهن مخاطب ایجاد می کند زیرا در گردشگری مشهودترین روش شناخت یک ملت، برند است البته لازم به ذکر است برند در درازمدت شکل می گیرد و به دانش وسیعی از بازار نیاز داشته و همیشه زائیده خلاقیت است.

به گفته وی، در این میان بعضی مکانها در دنیا کشور محور هستند مانند مالزی که بیشتر هدف آنها از برند مالزی، معرفی خود کشور است.

برند یا نشان تجاری و شعار در ذهن و خاطر گردشگران برای همیشه ثبت می شود و شامل تمام احساسات بوده و به نام یک مقصد گردشگری گره خورده است.

رحیم پور در ادامه گفت: این در حالی است که کشورهایی مانند ترکیه مقصد محور هستند و شهرهای خود را به صورت تک تک تبدیل به برند کرده اند.

نشست به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و به پرسش های شرکت کنندگان در جلسه پاسخ داده شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1