23 آوریل 2024 - 22:33

اول بهمن؛ افتتاح دومین جشنواره فجر صنایع دستی

2 ژانویه 2018 - 12:30 dsfr.ir/ac7jb

اول بهمن؛ افتتاح دومین جشنواره فجر صنایع دستی
mrbilit.com
جشنواره فجر صنایع دستی

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی گفت: مراسم گشایش دومین جشنواره فجر صنایع دستی اول بهمن در خانه هنرمندان برگزار می شود.

علی شیزری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این جشنواره در دو بخش مسابقه و نمایشگاه با حضور اندیشمندان و هنرمندان صاحب فکر و سبک در عرصه صنایع دستی و هنر ایران برپا می شود.

پیرو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد صنایع دستی به عنوان کهن ترین هنر ایران همچون حوزه های سینما، تئاتر، هنر های تجسمی و موسیقی در دهه فجر حضور داشته باشد.

شیزری افزود: به همین علت پارسال نخستین جشنواره فجر صنایع دستی با حضور استادان و هنرمندان برپا شد و تجربه موفقی بود.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی گفت: امسال برنامه ریزی ها برای نمایشگاه فجر صنایع دستی مفصل تر از پارسال است.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش مسابقه و نمایشگاه برگزار می شود، افزود: برای برگزاری بخش مسابقه در فراخوان منتشر شده محور های مسابقه اعلام شده است.

شیزری با اشاره به اینکه داوری مرحله اول مسابقات به پایان رسید، گفت: ازبرگزیدگان این مرحله خواسه شده است آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا ۲۱ دی در دومین مرحله داوری شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخش مسابقه به دو بخش آثار کلاسیک و نگاه نو تقسیم می شود، افزود: آثار کلاسیک به سبک سنتی تولید شده است و آثار نگاه نو محصولات کاربردی تر مطابق با سلیقه و نیاز امروز در بخش های مختلف زندگی همچون هتلداری، خانه داری، مبلمان شهری و تزئینات وابسته به معماری است.

شیزری با تاکید بر اینکه در بخش دوم نمایشگاه از هنرمندان پیشکسوت و برجسته کشورمان دعوت کردیم تا آثار خود را به نمایش بگذارند، افزود: این آثار الگویی برای هنرمندان جوان کشورمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه از یکم تا ۱۰ بهمن در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، گفت: در آیین پایانی مراسم تجلیل از برگزیدگان صنایع دستی با حضور مسئولان، اندیشمندان و هنرمندان صاحب سبک برگزار می شود.

1