28 مارس 2024 - 23:00

ویزای کاغذی ایران تا قبل از ماه رمضان حذف می شود

30 دسامبر 2017 - 12:30 dsfr.ir/g85h7

معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: تا قبل از ماه مبارک رمضان، روادید کاغذی را حذف می کنیم.

جلسه هم اندیشی تورگردانان با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان سازمان میراث فرهنگی و فعالان گردشگری شب گذشته برگزار شد.

در این برنامه حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: باید کمیته اجرایی در سازمان میراث فرهنگی با همکاری فراکسیون گردشگری مجلس، مشکلات توسعه گردشگری را آسیب شناسی کند و همه با هم برنامه ای جامع برای توسعه صنعت گردشگری تدوین کنیم.

ارزش ورود یک گردشگر به کشور از ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار است. باید حداقل ۲۰ درصد درآمد حاصل از گردشگری، صرف رونق و توسعه گردشگری شود. ما برای هر بشکه نفت، ۷ تا ۱۰ دلار هزینه می کنیم. اما چرا درآمد حاصل از گردشگری برای این صنعت هزینه نمی شود؛ مجلس در این زمینه باید کمک کند.

قشقاوی افزود: من قول می دهم تا قبل از ماه رمضان در سرتاسر جهان، روادید کاغذی را برداریم؛ اگر این کار را نکردیم، ما را محاکمه کنید.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: کشور در حال تجربه دوره گذار است و ما برای توسعه کشور، نیازمندیم که وابستگی به نفت را کاهش دهیم؛ این اتفاق تحقق پیدا نمی کند، مگر اینکه نگاه همه به جذب گردشگر متمرکز باشد.

باید به ترکیه نگاه کنید و ببینید که آنها در حوزه گردشگری چه کرده اند. ما ۷۴ نمایندگی خارجی برای صدور روادید الکترونیکی ایجاد کرده ایم، اما چرا از ظرفیت ایرانی های مقیم برای جذب گردشگر استفاده نمی شود؟

در ادامه این برنامه، ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان کشور نیز گفت: همه تلاش ما این بوده که در کنار دولت باشیم، نه در مقابل آن. سازمان میراث فرهنگی تنها هماهنگ کننده است؛ امیدوارم همه سازمان ها خودشان را هماهنگ با بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی کنند. ما قبلاً در حوزه صدور ویزا مشکلات زیادی داشتیم، اما وزارت خارجه تنها جایی بود که در چند سال اخیر اراده کرد تا مشکل ویزا را حل کند.

همچنین مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی گفت: سوم فروردین ماه با حضور رئیس جمهور و ۱۲ کشور دیگر که نوروز را به صورت رسمی ارزش گذاری کرده اند، مراسم «تبریز ۲۰۱۸» را برگزار می کنیم. اکنون افکار عمومی آماده پذیرایی از مهمانان «تبریز ۲۰۱۸» هستند.

در ادامه شهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به غیر از دو شهر، ما در بقیه جاها مشکل فرهنگی و عدم قائل شدن تخفیف به گردشگر را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: من پیشنهاد کرده ام دو درصد به کالاهای وارداتی به غیر از کالاهای اساسی، اضافه شود و برای توسعه صادرات در حوزه گردشگری هزینه شود، چون ما نیاز داریم که ایران را تبلیغ کنیم.

بی مقدار همچنین تأکید کرد که تبریز ۲۰۱۸ را جدی بگیرید چرا که دولت در این زمینه کاری انجام نداده است.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای صدور انقلاب به کشورهای دیگر، کافی است که گردشگر وارد ایران شود.

در این برنامه مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، مهدی جمالی نژاد شهردار یزد، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، شهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند. همچنین قرار بود تا علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این برنامه حضور داشته باشد، اما به این برنامه نرسید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1