29 مارس 2024 - 04:06

تمایل موزه بریتانیا برای برپایی نمایشگاه در موزه ملی ایران

20 دسامبر 2017 - 12:30 dsfr.ir/nu94w

هارتوینگ فیشر

رئیس موزه بریتانیا اعلام کرد: تمایل دارد در آینده نمایشگاهی از آثار موزه «بریتانیا» در موزه ملی ایران برپا کند.

در بازدید «هارتوینگ فیشر»، رئیس موزه بریتانیا با همراهی وستا سرخوش (کرتیس)، پژوهشگر بخش مهر، سکه و مدال موزه بریتانیا از موزه ملی ایران در عصر دوشنبه ۲۹ آذر، "فیشر" ابراز علاقمندی خود را مبنی بر برپایی نمایشگاهی از آثار موزه بریتانیا در موزه ملی ایران به مسئولان این موزه اعلام کرد.

فیشر در بازدید خود از بخش های مختلف موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی در مورد محتوای آثار به نمایش درآمده در موزه ملی ایران گفت: هرچند برای نخستین بار است که از کشور ایران بازدید می کنم، ولی انتظار دیدن چنین گنجینه ی ارزشمندی را نداشتم. غنا و تنوع سبک های هنری و ادوار تاریخی موجود در موزه ملی ایران، من را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

او همچنین آثار ارزشمند موزه ملی ایران و توالی تاریخی آن از دوران پارینه سنگی تا پایان قاجار را دانشگاهی برای مطالعه و شناخت و تدریس فرهنگ، هنر و تاریخ ایران زمین دانست و گفت: تاریخ ایران باید در محل موزه ملی ایران آموزش داده شود.

پس از پایان این بازدید، فیشر در ملاقات با رئیس موزه ملی ایران، در خصوص مسائل مختلف موزه داری، شیوه های مستند نگاری دیجیتال، ایجاد پایگاه داده ها، بازدیدهای هدفمند دانش آموزی و غیره به تبادل آرا پرداخت.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران؛ در صورت اجرائی شدن تمایل مدیر موزه بریتانیا مبنی بر برگزاری نمایشگاهی از آثار این موزه در موزه ملی ایران؛ بعد از برگزاری چند ماهه نمایشگاه «استوانه کوروش»، این دومین نمایشگاهی خواهد بود که توسط موزه بریتانیا در ایران برگزار می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1