18 آوریل 2024 - 18:15

پاکسازی و خشکه گیری 500 اصله درخت کاخ سعدآباد آغاز شد

27 نوامبر 2017 - 14:30 dsfr.ir/a30s8

کاخ سعد آباد

پروژه پاکسازی و خشکه گیری حدود 500 اصله درخت کاج و چنار پیش از شروع بارش برف و احتمال بروز خطر برای بازدیدکنندگان در مجموعه تاریخی فرهنگی سعد آباد از هفته گذشته آغاز شده است.

واحد فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، در فصول سرد سال برای حفظ باغ 110 هکتاری سعدآباد اقدام به عملیات و فعالیت های متنوعی کرده است.

رفع خطر از درختان دارای پوسیدگی طوقه که منجر به خشکی کامل درخت می شود، نظافت کامل علف های هرز و پابیل کردن همه جنگل ها در مجموعه سعدآباد برای ارتقای کیفیت خاک و آماده سازی زمین برای فصل بهار و لایروبی رودخانه دربند با هماهنگی و مشارکت شهرداری منطقه از دیگر اقداماتی است که ازسوی واحد فضای سبز سعدآباد انجام پذیرفته است.

در دیگر فازهای عملیاتی، جمع آوری، انباشت و تولید خاک برگ از برگ های پاییزی و گل کاری زمستانی مجموعه صورت گرفته و در فاز بعدی لکه گیری و بازسازی چمن های آسیب دیده، هرس رز، شمشادها و سوزنی برگ ها، قلم گیری گیاهان آپارتمانی و گونه های گیاهی نادر موجود در سعدآباد از اول دی انجام می شود.

باغ سعدآباد با مساحتی بیش از 110 هکتار در دامنه رشته کوه های البرز و دره سرسبز دربند با پوشش گیاهی غنی، درختان بلند قامت در جنگل های بکر، تنوع بالای گونه های گیاهی، پرندگان، خزندگان و سایر موجودات قرار دارد و هرساله مورد توجه تعداد زیادی ازعلاقه مندان به طبیعت و اکوتوریسم است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1