24 آوریل 2024 - 14:07

۴ قلاده یوزپلنگ آسیایی در توران شاهرود مشاهده شد

20 نوامبر 2017 - 12:30 dsfr.ir/4e9o4

۴ قلاده یوزپلنگ آسیایی در توران شاهرود مشاهده شد
worldpets.ir
یوز پلنگ آسیایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: طی پایش های صورت گرفته در منطقه زیستکره توران شاهرود، چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی مشاهده شد.

عباسعلی دامنگیر ضمن تائید خبر رویت چهار قلاده یوز در توران شاهرود، بیان کرد: محیط بانان پارک توران شاهرود درحوزه استحفاظی منطقه دلبر در محل شکسته های پا قله، موفق به مشاهده و تصویر برداری از چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند.

طی ۲۰ روز اخیر این سومین بار است. که جمعیت های مختلف یوز در توران دیده می شود و تعداد رویت ها از اوایل آبانماه ۹۶ تا کنون به ۹ قلاده می رسد که خبری خوشحال کننده برای دوستداران محیط زیست ایران اسلامی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه هر ۹ مورد مشاهده یوز در توران با عکاسی ثبت شده است، گفت: در حال حاضر مهم ترین موضوع برلی حفاظت از این گونه نادر و سمبل محیط زیستی کشور، ایجاد امنیت مستمر وبهینه سازی زیستگاه اصلی این جاندار و رعایت ملاحظات توسعه پایدار و اجرای طرح های توسعه ای همراه با ملاحظات زیست محیطی در ذخیرگاه زیست کره پارک ملی توران شاهرود است.

دامنگیر بیان کرد: این خانواده چهار نفره، یوز مادر به همراه سه توله که متولد شده سال جاری هستند و با مشاهدات دیگر متفاوت بوده و روند رشد بسیار خوبی را طی می کنند که خود نیز نشان از تغذیه مناسب جمعیت های یوز در این ذخیرگاه دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1