28 مارس 2024 - 21:08
رئیس پارلمان خصوصی اهواز تصریح کرد

آسیب شناسی ضعف گردشگری خوزستان

27 اوت 2017 - 15:00 dsfr.ir/6y7qh

آسیب شناسی ضعف گردشگری خوزستان
ahvaz1400.ir
آبنمای موزیکال و زیبای کارون

استان #خوزستان به دلیل جذابیت های عمومی و منطقه ای-مرزی اهمیت بالایی دارد؛ اما باوجود این جذابیت ها، جذب گردشگر در این استان بسیار ضعیف است.

"رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز"

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران، شهلا عموری اظهار کرد: «حوزه گردشگری عرصه خلاقیت، سرعت در تصمیم گیری و سرمایه گذاری مستمر است، اما وضعیت حاکم بر استان خوزستان نشان دهنده این خلاقیت نیست.»

وی تاکید کرد: «نشان دادن اهمیت صنعت گردشگری در رشد و توسعه اقتصادی کشورها مهم است. اما متاسفانه در ایران، به طور عام و استان خوزستان به طور خاص، نتوانسته ایم از مزایای اقتصادی صنعت توریسم بهره ببریم.» عموری به وضعیت صنعت توریسم در استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: «استان خوزستان به لحاظ تاریخی و جاذبه های عمومی اهمیت بالایی دارد.

اما باید پرسید چرا باوجود جاذبه های منحصربه فرد تاریخی و ثبت سه اثر جهانی (چغازنبیل، شوش و سازه های آبی شوشتر) این استان در جذب گردشگر ضعیف بوده است؟» او به این سوال چنین پاسخ داد: «در دنیای امروز وجود جاذبه های طبیعی یا تاریخی و منحصربه فرد، به تنهایی قادر به ایفای نقش در جذب حداکثری گردشگر نیست. لازمه تشویق و ترغیب گردشگران از اقصی نقاط جهان، وجود امکانات، خدمات و بهره مندی از تاسیسات و زیرساخت های لازم در کنار جاذبه های موجود است.»

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: «متاسفانه در خوزستان توجه چندانی به این امر نشده و این استان مستعد و مملو از جاذبه و جذابیت نتوانسته است در قامت و مظهر یک استان توریستی ظاهر شود.»

عموری به همجواری خوزستان با عراق و تبدیل شدن مرزهای زمینی استان به مرکز تردد عراقی ها به عنوان گردشگر سلامت اشاره و ذکر کرد: «متاسفانه نتوانستیم از این فرصت به شکل شایسته ای، استفاده کنیم.»

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خاطرنشان کرد: «بسیاری از این گردشگران به جای اقامت در استان و استفاده از خدمات بیمارستانی و درمانی آن، سفر به سایر استان ها را در پیش می گیرند که دلایل این رویگردانی، باید از سوی دستگاه های مرتبط ازجمله دانشگاه علوم پزشکی بررسی شود. اگر رویگردانی گردشگران ناشی از نقص در خدمات، ضعف تجهیزات بیمارستانی، گرانی تعرفه ها و امثال اینها باشد، لازم است نواقص مرتفع شود.»

1