29 مارس 2024 - 16:37

مراسم تودیع و معارفه معاونان گردشگری برگزار شد

27 اوت 2017 - 09:00 dsfr.ir/2z5h6

مراسم تودیع و معارفه معاونان گردشگری برگزار شد
ایسنا
تودیع و معارفه معاون گردشگری

مراسم تودیع و معارفه معاونان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی برگزار شد که سرپرست یک ماهه این معاونت در این مراسم حضور نداشت و در عوض رحمانی موحد که یک ماه پیش با حکم زهرا احمدی پور رییس پیشین این سازمان از معاونت گردشگری برکنار شده بود، در این مراسم تودیع شد.

به گزارش ایسنا، محمد محب خدایی که پیش تر معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بود، در مراسمی که امروز شنبه ۴ شهریورماه با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، لوح حکم خود را از علی اصغر مونسان درحالی دریافت کرد که دوشنبه ۳۰ مردادماه حکمش را گرفته و در این معاونت مشغول به کار شده بود.

این مراسم که با حضور معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی، سرمایه گذاری، توسعه مدیرت انسانی و رییس پژوهشگاه این سازمان و جمعی از مدیران استانی و فعالان بخش خصوصی گردشگری همراه بود، همچنین بهانه ای شد تا از چهار سال فعالیت رحمانی موحد به عنوان معاون گردشگری تجلیل شود. مدیرکل کمیته های ملی گردشگری، معاون صنایع دستی و معاون توسعه مدیریت سازمان هدایایی را در این مراسم به رحمانی موحد اهدا کردند.

مرتضی رحمانی موحد که منصوب شده محمدعلی نجفی در دوران ریاستش در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بود، ۳۱ تیرماه با حکم زهرا احمدی پور برکنار و میرهادی قره سید رومیانی که معاون حقوقی، امور مجلس و استان های این سازمان بود، به عنوان سرپرست معاونت گردشگری انتخاب شد.

رومیانی تا زمان انتصاب علی اصغر مونسان در این معاونت فعالیت داشت و پس از آن دیگر در معاونت گردشگری حاضر نشد. محب خدایی پیش از آن که حکمش را از رییس تازه منصوب شده این سازمان دریافت کند، در رفت وآمدهایی که به معاونت گردشگری داشت، ندا داده بود که این معاونت نخستین جایی خواهد بود که با تغییرات مدیریتی روبه رو می شود.

ارتقای گردشگری در حد وزارت نفت

محمد محب خدایی در مراسم معارفه اش با اشاره به ظرفیت های گردشگری کشور و تغییر دیدگاه و رویکرد جهانی نسبت به آن، از برنامه هایش سخن گفت که از جمله آن ها، تعامل با سایر دستگاه ها برای پیش روی اهداف توسعه ای، تدوین تقویم ملی گردشگری براساس آمایش سرزمینی، استقرار نظام جامع آماری گردشگری، فرهنگ سازی ذی نفعان، برگزاری جشنواره های تاریخیف فرهنگی و بازاریابی، توسه گردشگری دریایی، فعال سازی گردشگری کودکان، توسعه فرهنگ گردشگری غذایی و روستایی، ایجاد شبکه سفر با تکیه ی بر ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به استارت آپ ها و جلب مشارکت های برون مرزی و داخلی، برندسازی و تدوین بسته های سفر تلفیقی بود.

معاون جدید گردشگری همچنین تاکید کرد: تلاش می شود گردشگری از حالت جزیره ای خارج شود و جایگاه آن به معنی واقعی در حد وزارت نفت ارتقا یابد.

1