17 آوریل 2024 - 01:27

مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است

21 اوت 2017 - 21:50 dsfr.ir/9v9fx

مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
فرج صمدی
مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

نماینده مردم #تهران در #مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع و #گردشگری است.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: جایگاه گردشگری فقط جایگاه اقتصادی نیست بلکه جایگاه فرهنگی، دیپلماسی، ارتباط و روابط خارجی و شناخت است؛ بنابراین باید از منظرهای مختلف به موضوع گردشگری پرداخت.

جلالی با اشاره به اینکه شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست که از تراز منفی در گردشگری برخوردار باشد، گفت: حدود 11 میلیارد ارز به وسیله گردشگران از کشور خارج می شود در حالی که رقم جذب شده از گردشگران خارجی در ایران پایین تر از میزان است، بنابراین همه باید در جهت تقویت گردشگری تلاش کنند، البته اگر همه انتظارها را به سازمان میراث فرهنگی معطوف کنیم، منصفانه نیست. در حالی که باید سیاست های ما شفاف شده و اراده جدی در حوزه های مختلف برای جلب گردشگر وجود داشته باشد. در نگرش های فرهنگی خود نیز با تغییرات مناسبی ایجاد کنیم و امکانات رفاهی مناسبی هم برای جذب گردشگر داشته باشیم که متاسفانه در این زمینه عقب هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تکالیف مناسب و خوبی در برنامه ششم توسعه برای جذب گردشگر دیده شده و مرکز پژوهش های مجلس نیز آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است تا آنجا که نیاز باشد تنقیح قوانین انجام شود و آنجا که لازم است پیش نویسی از قوانین تهیه و به مجلس ارائه شود.

وی با تشکر از زحمات زهرا احمدی پور در سازمان میراث فرهنگی گفت: علی اصغر مونسان مدیر بسیار پرتوان، نخبه و عالم است که در کیش تحولات بسیار بزرگی ایجاد کرد. فعال کردن جزیره هندورابی نیز کار بزرگی بود که مونسان انجام داد. در کیش هم در موضوع عمران و هم در ترویج نهادهای فرهنگی و دینی بسیار تلاش کرد و ما در این مدت شاهد هیچ حاشیه ای در کیش نبودیم. البته در کل مناطق آزاد در این سال ها تلاطم کمتری داشته ایم. ان شاءالله آقای مونسان تحول خوبی در سازمان میراث فرهنگی ایجاد کنند و برنامه چهار ساله داشته باشد.

جلالی در پایان با بیان اینکه با تشکیل دولت فصل جدیدی از تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ایجاد شده است، افزود: امیدواریم همه بتوانیم در کنار هم در این مسیر گام برداریم. مجلس کاملا آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است.

1