28 مارس 2024 - 12:42

استارت آپ AavGo انقلابی در صنعت هتلداری

17 اوت 2017 - 12:30 dsfr.ir/3r49c

AavGo سرویس ارتباط بین کارکنان و میهمانان هتل

رزرو اتاق در هتلها کمی وقت گیر و آزاردهنده است، از این رو یک شرکت نوپا موسوم به استارت آپ AavGo تصمیم گرفته برای همیشه به این مسئله خاتمه دهد.

استارت آپ AavGo قصد دارد با آوردن آیپد به هتل ها شرایطی را برای ارتباط بین کارکنان و نیز بین مهمانان و کارکنان فراهم کند. با این روش، برای دریافت سرویس اتاق دیگر نیازی به تماس تلفنی یا رفتن به پای میز کارکنان نخواهد بود.

هفته ی گذشته، سرویس ارتباط بین کارکنان و میهمانان AavGo به طور رسمی برای پنج هتل شروع به کار کرد. AavGo تا این لحظه فقط ارتباطات بین کارکنان را فعال کرده بود. اما از این پس، مهمانان هتل هایی از قبیل The Row Hotel و Hotel Strata می توانند با استفاده از تبلت AavGo از داخل اتاق هایشان درخواست غذا، خمیر دندان، متکای اضافه یا سرویس نظافت بدهند.

«امرونال دیسای»، یکی از موسسان استارت آپ AavGo در گفتگو با پایگاه اینترنتی TechCrunch اظهار داشت: «ما تلاش می کنیم تا نیاز به تماس تلفنی و رفتن جلوی میز را از بین ببریم. اگر مشتری نیاز به سرویس دارد، باید بتواند آن را از روی تبلت اعلام کند».

هتل ها برای استفاده از این روش به جز Wi-Fi به ابزار دیگری نیاز ندارند. یکی از رقبای این سرویس مبتکرانه، ALICE است که سیستمی برای مدیریت هتل از طریق یک پلتفرم طراحی کرده و هتل هایی مثل Triumph Hotels، Sixty Hotels و Sixty Hotels از مشتریان آن به شمار می روند. این استارت آپ در ژانویه گذشته توانست یک قرارداد ۹.۵ میلیون دلاری با Expedia ببندد که مجموعا 13 میلیون دلار سرمایه برای آن ها به ارمغان آورد.

این دو سرویس کاملا مشابه هم به نظر می رسند، اما به گفته «دیسای»، ویژگی متمایز AavGo این است که علاوه بر هتل ها، مراکز دیگر نیز تحت پوشش این سرویس قرار دارند. یک تفاوت کلیدی دیگر این است که AavGo خودش تبلت اتاق ها را فراهم می کند.

هتل ها به ازای هر اتاق ماهیانه 5 دلار به AavGo پرداخت می کنند و تا آخر امسال 50 هتل تحت پوشش این استارت آپ قرار می گیرند.

گفتنی است؛ هدف استارت آپ AavGo تا دسامبر 2018 رسیدن به 500 هتل است. این استارت آپ چند ماه پیش موفق شد یک میلیون دلار سرمایه جذب کند.

1