28 مارس 2024 - 05:18

بهبود وضعیت گردشگری به همکاری فرابخشی نیاز دارد

1 اوت 2017 - 08:30 dsfr.ir/ou6sk

پل طبیعت تهران

مجلس به دنبال تشکیل #وزارتخانه ای قوی و پاسخگو است تا بتوان با اعمال نظارت شاهد بهبود وضعیت #گردشگری در کشور باشیم.

"عضو کمیسیون اجتماعی مجلس"

یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر اینکه «بهبود وضعیت گردشگری به همکاری فرابخشی نیاز دارد» گفت: کشورمان علی رغم داشتن رتبه برتر در حوزه جاذبه های گردشگری نتوانسته زیرساخت ها و امکانات لازم را فراهم کند.

رسول خضری در گفت و گو با ایسنا، تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به یک ساختار نظام مند و قوی و تاثیرگذار را در بهبود وضعیت گردشگری مناسب دانست و توضیح داد: در حال حاضر این سازمان ساختاری نظام مند و قوی ندارد، علی رغم اینکه نسبت به سنوات قبلی عملکرد بهتری داشته است.

وی گفت که مجلس به دنبال تشکیل وزارتخانه ای قوی و پاسخگو است تا بتوان با اعمال نظارت شاهد بهبود وضعیت گردشگری در کشور باشیم کما اینکه گردشگری نیاز به همکاری فرابخشی دارد.

نماینده پیرانشهر با اشاره به وضعیت کشور در حوزه گردشگری و لزوم بهبود آن گفت: کشور ما از لحاظ داشتن جاذبه های گردشگری در رتبه دهم کشورهای برتر دنیا قرار دارد، اما از لحاظ اقتصاد گردشگری رتبه اش بیشتر از 100 است.

خضری ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصاد سوم دنیا گردشگری است، متاسفانه هنوز به زیرساخت های لازم برای جذب توریسم همچون بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای توجهی نشده است. نمونه بارز آن را در شهرستان سردشت با 90 هزار هکتار جنگل طبیعی می توان نام برد که از جاده آن به نام جاده مرگ یاد می شود و اصلا وضعیت مطلوبی ندارد.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر کشور ما با داشتن جاذبه های طبیعی از لحاظ منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع در رتبه پنجم دنیا قرار دارد که باز هم برای جذب توریسم در این حوزه کاری نشده است که حداقل ترین کار راه انداختن تورهای کویرگردی است که متاسفانه زیرساخت های آن نیز فراهم نیست.

خضری توجه به آمایش سرزمینی بخصوص در حوزه هتلداری را نیز از مقوله های مهم گردشگری دانست و توضیح داد: نمونه بارز عدم توجه به آمایش هتلداری را در مشهد مقدس می توان دید که تنها 40 درصد ظرفیت تخت های آن پر می شود ولی باز هم شاهد ساختن هتل های جدید هستیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توجه به توریسم سلامت را نیز مهم خواند و گفت: بازار هدف توریسم سلامت می تواند عراق، حوزه خلیج فارس و کشورهای همجوار باشد که سه برابر توریسم معمولی درآمدزایی دارد اما در این حوزه نیز توجه کافی نشده است.

1