29 مارس 2024 - 02:16

سوت پایان ماراتن بین المللی "کوهستان و ارتفاع" در تهران

22 ژوئیه 2017 - 13:30 dsfr.ir/kf9dr

سوت پایان ماراتن بین المللی "کوهستان و ارتفاع" در تهران
نامشخص
ماراتن بین المللی کوهستان و ارتفاع در ایران

نخستین ماراتن بین المللی #کوهستان و ارتفاع با حضور حدود 40 دونده و #اکوتوریست از چند کشور خارجی و #ایران در قلب #البرز برگزار شد.

محمدعلی فیاضی - دبیر کمیته طبیعت گردی کشور - درباره ی این رویداد بین المللی گفت: این ماراتن، روز شنبه 24 تیرماه با حضور 41 شرکت کننده از منطقه گرمابدره رودبار قصران آغاز شد و با گذر از مسیر استقامتی و کوهنوردی به طول 110 کیلومتر که از دره، دشت، رودخانه و پارک ملی لار، جبهه ی جنوبی کوه دماوند، پلور و رینه گذر می کرد، روز دوشنبه به پایان رسید و مراسم اختتامه ی آن نیز دوشنبه شب 26 تیرماه در تهران برگزار شد.

به گفته او، شرکت کنندگان در این ماراتن که به «کوهستان و ارتفاع» معروف است، تا ارتفاع 3100 متری را به مدت سه روز بدون خوردن غذا و تنها با مصرف آب پیمایش کردند، آن هم در شرایطی در تمام مسیر، وسایل کمپینگ و خواب خود را نیز حمل کردند.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی اظهار کرد: برگزاری این رویداد بین المللی به این خاطر اهمیت زیادی دارد که ضمن معرفی اقلیم های متنوع ایران و ظرفیت های کوهستانی و طبیعی در راستای توسعه گردشگری پایدار، نشان دهنده ی وجود امنیت در کشور است، آن هم در شرایطی که سالگرد برجام فرا رسیده است.

وی افزود: این ماراتن بین المللی با هماهنگی کمیته ملی طبیعت گردی و به همت شرکت خصوصی گردشگری «کاروان کوچ» و با همراهی وزارت کشور، سازمان جمعیت هلال احمر، بخشداری و شهداری قصران رودبار و رینه، سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و فدارسیون کوهنوردی برگزار شد.

فیاضی درباره ی ادامه برگزاری رویدادهای مشابه، اظهار کرد: سال گذشته ماراتن کویرنوردی در لوت برگزار شد و امسال هم ماراتن کوهستان و ارتفاع. قطعا سعی می شود با استفاده از سایر ظرفیت های طبیعی کشور، این جریان ادامه داشته باشد.

1