25 آوریل 2024 - 19:11
جعفرپور خبر داد

احتمال تجدیدنظر در اعزام حجاج در صورت عدم صدور ویزا برای دیپلمات های ایرانی

23 ژوئیه 2017 - 10:20 dsfr.ir/6t696

احتمال تجدیدنظر در اعزام حجاج در صورت عدم صدور ویزا برای دیپلمات های ایرانی
ایسنا
نمایی از خانه کعبه

در صورت عدم صدور #ویزا از سوی #عربستان برای #دیپلمات های #ایران جهت استقرار در ایام #حج، ایران در مورد اعزام حجاج تجدید نظر خواهد کرد.

"رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی"

جمشید جعفرپور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اعزام دیپلمات های ایرانی پیش از آغاز مراسم حج امسال جزیی از توافق ایران و عربستان بود. چراکه به دلیل قطع رابطه دو کشور ما اکنون نیروی دیپلمات مستقر در عربستان نداریم. اما نیاز است که برای ایام حج ارتباطات دو کشور به صورت رسمی و سیستمی برقرار شود. بنابراین قرار بود دیپلمات هایی از ایران در زمان حج در عربستان مستقر شوند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: البته تا 8 مرداد که اولین پرواز حجاج انجام خواهد شد این زمان باقی است و ما امیدواریم این کار انجام شود. چرا که بخشی از تعهد عربستان است و وزارت خارجه هم این موضوع را دنبال می کند. ما امیدواریم عربستان به تعهد خود عمل کند چراکه در این صورت طلیعه عمل به تعهداتی است که وزارت کشور و وزارت خارجه عربستان داده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: دولت ایران در تلاش است که این تعهد طرف مقابل عملی شود و ما بتوانیم پروازها را به موقع انجام دهیم اما اگر عربستان به این وعده خود عمل نکرد و بنای انجام این کار را نداشت در این صورت موضوع اعزام حجاج را بررسی مجدد خواهیم کرد و تصمیم مقتضی را اتخاذ می کنیم.

جعفرپور اضافه کرد: فعلا بنا بر تداوم توافقاتی است که انجام شده و تغییری در برنامه اعلامی ایجاد نشده و معنایش توقف اعزام حجاج نیست. امیدواریم وزارت خارجه و نظام سیاسی عربستان هم به این تعهد عمل کنند.

1