20 آوریل 2024 - 12:26
مدیرکل میراث فرهنگی استان:

اصفهان در بازارهای گردشگری شناخته شده نیست

19 ژوئیه 2017 - 11:00 dsfr.ir/u409g

اصفهان در بازارهای گردشگری شناخته شده نیست
ندا میرزاخانی
گردشگران خارجی در ایستگاه قطار اصفهان

باید در بازارهای #گردشگری بازاریابی درستی داشته باشیم، تصور می کنیم که شناخته شده هستیم در حالی که این طور نیست.

"مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان"

به گزارش خبرنگار ایسنا، فریدون اللهیاری در نشست امضای تفاهم نامه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان با سازمان تاکسیرانی برای آموزش رانندگان تاکسی های عمومی در مورد گردشگری اظهار کرد: مزیت اقتصادی در عرصه گردشگری بسیار مهم است و سرمایه گذار بخش گردشگری با بررسی همه عوامل، وارد گردشگری شهری مثل اصفهان می شود و این نیست که با به به کردن در مورد گردشگری اصفهان سرمایه گذار بیاید.

وی افزود: زمانی اگر یک سرمایه گذار تقاضای ساخت هتل می کرد همه خوشحال می شدند، اما امروز به قدری تعداد سرمایه گذاران زیاد است که با دقت سرمایه گذاران را بررسی می کنیم و از میان خیل عظیم آن ها تعدادی را انتخاب می کنیم. سرمایه گذاران گردشگری امروز با مشکل نقدینگی مواجه هستند و باید این مشکل حل شود چراکه امروز با توجه به رشد خوب گردشگری باید سرمایه گذاری را نیز ارتقا دهیم و در مورد گردشگری خارجی دارای هدف گذاری باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس آنچه در برنامه ششم توسعه آمده است باید تعداد تخت هتلینگ اصفهان از 20 هزار تخت به 80 هزار تخت در پایان برنامه ششم برسد و اگر تعداد گردشگران خارجی طی این مدت دو برابر افزایش یابد که دور از دسترس هم نیست با مشکل کمبود تخت مواجه می شویم و باید این بحران را مدیریت کنیم.

اللهیاری تاکید کرد: ما نمی توانیم ساخت هتل را همپای رشد گردشگری پیش ببریم به دلیل اینکه ساخت هر هتل نزدیک به 5 سال طول می کشد، به همین منظور راه کارهای دیگری را مدنظر قرار داده ایم مثل تبدیل خانه ها به تاسیسات گردشگری.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری باید در بخش گردشگری تسهیل گری کند و در سیاست و برنامه تسهیلاتی ارائه کند. البته باید گفت که در استان اصفهان وضعیت گردشگری خوب است و تاکنون زیرساخت های گردشگری خیلی خوب پیشرفت داشته است هرچند به تازگی رشد بی نظیر گردشگری را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: امروز 208 اقامتگاه بوم گردی در استان اصفهان داریم که از این منظر در کشور با اختلاف بسیار زیادی رتبه اول را در اختیار داریم چراکه معتقد هستیم در توسعه اصفهان گردشگری یک محور اصلی و اساسی است و باید دغدغه گردشگری که امروز یکی از دغدغه های اصلی استان است را بهبود ببخشیم.

الهیاری ادامه داد: شاید هنوز نتوانسته ایم جایگاه استان را در بحث گردشگری به درستی تبیین کنیم ولی در این زمینه می توانیم پیشرفت داشته باشیم. باید در بازارهای گردشگری بازاریابی درستی داشته باشیم، تصور می کنیم که شناخته شده هستیم در حالی که این طور نیست.

1