19 مارس 2024 - 13:26
عارف با تبریک ثبت جهانی یزد:

"ثبت جهانی یزد" موجب ارتقاء جایگاه فرهنگی و گردشگری می شود

10 ژوئیه 2017 - 09:00 dsfr.ir/ns7v6

"ثبت جهانی یزد" موجب ارتقاء جایگاه فرهنگی و گردشگری می شود
اینستاگرام محمدرضا عارف
محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود درباره ثبت جهانی شهر یزد نوشت.

محمدرضا عارف ثبت جهانی #یزد در فهرست میراث جهانی #یونسکو را به دوستداران میراث فرهنگی تمدن غرورآفرین ایرانی و اسلامی تبریک گفت.

محمدرضا عارف طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود درباره ثبت جهانی شهر یزد نوشت:

«اعلام ثبت شهر زیبا و سرشار از معنویت دارالعباده یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران، در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر مسرت باری بود که لازم می دانم آن را به مردم بزرگ ایران و دوستداران میراث فرهنگی تمدن غرور آفرین ایرانی و اسلامی تبریک بگویم.

رخدادهای اینچنینی برای ملت کشور ایران حائز اهمیت و ثمربخش است. این امر از یک سو نشانگر عظمت تاریخی سرزمین پرافتخار ما و موجب ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه فرهنگی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان بوده و از سوی دیگر زمینه توسعه هرچه بیشتر گردشگری را برای ما فراهم خواهد آورد. در دنیای معاصر موضوع گردشگری یکی از اولویت های حیاتی در توسعه کشورها محسوب می شود.

گسترش صنعت گردشگری هم چاره ای مناسب برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای ناپایدار نفتی است و هم مستقیما بر ارائه تصویری درست از ملت و کشور ما به جهانیان تاثیر خواهد گذاشت.

رویدادهای مبارکی از این دست اگر با برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه مسئولین ذیربط همراه شود، آینده درخشان را برای ارتقاء کمی و کیفی گردشگری کشور به همراه خواهد داشت. شکی ندارم که جای جای این میهن زیبا با طبیعت بی نظیر خدادادی و معماری چشم نواز، خلاقانه و سرشار از معنویت ظرفیت آن را دارد که آوازه خود را از مرزهای جغرافیایی فراتر برده و در معرض دید چشم و قلب دیگر فرهنگ ها و ملیت ها قرار دهد.

به سهم خود از تمام کسانی که برای تحقق این رویداد شیرین و امیدبخش تلاش کردند، به ویژه مدیران و کارکنان سختکوش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قدردانی می کنم.»

دیدگاه ها

  • سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط 16 ژوئیه 2017 - 19:10

    یزد بدون جهانی شدن هم یکی از توریست پذیرترین شهرهای ایران بود حالا که ثبت جهانی شده سونامی گردشگران روانه ی این شهر میشن.یزد از جمله استان هاییه که کمترین نرخ فقر و بیکاری داره بر خلاف لرستان مهد تاریخ و تمدن ایران!به امید روزی که میراث فرهنگی ایران به آثار ارزشمند لرستان هم اهمیت بده.چطور یزد 9سال بعد از ثبت موقت امسال ثبت دایمی شد اما دره خرم آباد11ساله در فهرست موقت خاک میخوره؟!

1