28 مارس 2024 - 12:44
صادقیان راد در دیدار سید حسن خمینی:

نشریه تخصصی و بین المللی آرمان شهر اسلامی راه اندازی می شود

14 ژوئن 2017 - 12:00 dsfr.ir/pv2u8

نشریه تخصصی و بین المللی آرمان شهر اسلامی راه اندازی می شود
روزبه صادقیان راد
دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی

نشریه تخصصی آرمان شهر اسلامی با تایید و حمایت مراجع عظام تقلید و بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره نهم و دهم راه اندازی می شود.

"مشاور رییس مجمع نمایندگان استان مازندران"

به گزارش خبرنگار دنیای سفر، مهندس روزبه صادقیان راد در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه در مدیریت راهبردی، اظهار کرد: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، حفظ هویت و اصالت شهرها، محتوای شهر و برنامه های شهری در نظر داریم "نشریه تخصصی و بین المللی آرمان شهر اسلامی" را با موضوع معرفی، بررسی و ارائه تحلیل کارشناسی در خصوص پروژه های شاخص شهرداری های کلانشهرهای کشور منتشر نماییم.

وی تصریح کرد: معرفی برنامه های برتر، شاخص و کارآمد شهرداری های کلانشهرها (به صورت ارزیابی تحلیلی و تخصصی)، شناسایی نیازها و اولیت های کلانشهرهای کشور، رعایت زیبایی و منظر شهری، رعایت ساخت و ساز اصولی و استحکام بنا، توسعه فضای سبز و توجه به محیط زیست، ایجاد رقابت در بین شهرداری ها، تحقق مسئله ایمن سازی و تاب آوری، آموزش و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، ارائه راهکارهای مناسب برای تحقق شهر عدالت محور، تقویت درآمد زایی مجموعه مدیریت شهری و تحقق شهر هوشمند از مهم ترین اهداف ما در این نشریه جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم ایران اسلامی است.

صادقیان راد با تاکید بر این که قطعا جامعه هدف ما با حمایت مراکز آکادمیک و دانشگاهی محقق می شود، افزود: در همین راستا با تعداد زیادی از متخصصین برجسته کشور در حوزه مدیریت شهری جلسات متعددی برگزار کردیم تا با تلفیق هوش استراتژیک و نوآوری راهبردی بتوانیم گام موثری در راستای توسعه و تعالی کشور برداریم.

عضو کمیسیون صنعت و دانشگاه کانون مهندسان بیان کرد: برای عرضه خدمات عمرانی، فنی و معماری بر مبنای مکتب ایرانی و اسلامی، نیازمند این بودیم که برخی از مولفه های آن توسط علمای عظام تبیین شود، از این رو خدمت شما رسیدیم تا ضمن بهره گیری از رهنمودهای حضرتعالی در این مسیر، گزارشی از دیدارهای مراجع عظام تقلید در تشریح و تفسیر معماری اسلامی و آیاتی نظیر«وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمينِ» خدمت تان ارائه کنیم.

وی یادآور شد: این اتفاق ارزشمند با تایید و حمایت بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون های عمران، شوراها و امور داخلی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تلفیق هستند و به همت جمعی از متخصصین حوزه عمران و شهرسازی استان های تهران، قم و مازندران در حال شکل گیری است.

صادقیان راد با بیان این که طرح مکتوب این پروژه خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده و ایشان با نظر لطف موافقت و تایید ضمنی خودشان را اعلام داشتند، گفت: این نشریه در سه حوزه سیما، خبرگزاری و به صورت مکتوب منتشر خواهد شد.

کارشناس عمران و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه شاهد این هستیم که صنعت ساخت و ساز و شهرسازی متاثر از فرهنگ غرب مسیر خودش را طی می کند، این در حالی ست که اراده فرهنگی ما در گذشته موجب شده بود فرهنگ معماری و شهرسازی ما تا آندلس هم برسد.

وی در پایان تاکید کرد: تصمیم داریم با یک اراده قوی و استفاده از تخصص های لازم و پویا؛ طوری در عرصه مدیریت و توسعه شهری گام برداریم که بتوانیم فرهنگ درونی خودمان را بر مبنای دانش گرایی های بومی و اسلامی و مشروعیت طلبی از مراجع ذی ربط استوار سازیم و آن را به سراسر دنیا تعمیم دهیم.

1