24 آوریل 2024 - 09:21

نشست تدوین پرونده جنگل های هیرکانی آغاز شد

13 ژوئن 2017 - 18:30 dsfr.ir/u80oa

نمایی از جنگل دو هزار تنکابن

سومین نشست تدوین پرونده #جنگل های #هیرکانی برای ثبت جهانی امروز 23 خرداد 96 در #آمل آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، سومین نشست مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بنیاد سوکو (آلمان)، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع، کمیسیون ملی یونسکو ایران، و دانشگاه تربیت مدرس با سخنان فرهاد نظری مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی در خصوص اهمیت معرفی و ثبت جهانی میراث ایران و نقش این کار در معرفی جایگاه ایران در تمدن بشری و ظرفیت های اقلیمی ایران آغاز شد.

در افتتاحیه این نشست مهین گزانی از کمیسیون ملی یونسکو گزارشی از دو نشست قبلی ارائه کرد و دلاور بزرگ نیا مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، و طبیعی استان را معرفی کرد.

سپس سیدمحسن حسینی استاد دانشگاه تربیت مدرس و مسئول تهیه پرونده ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به معرفی مناطق مهم این جنگل ها پرداخت.

این نشست به مدت سه روز از امروز تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت. در این نشست علاوه بر بحث و تبادل نظر علمی، برنامه بازدید از چند منطقه نمونه جنگل های هیرکانی در دستور کار قرار دارد. تیلمن یگر و فاطمه کمالی نمایندگان بنیاد سوکو در این نشست هستند.

1