19 مارس 2024 - 08:14

اماکن گردشگری باید در تمامی ایام برای بازدید گردشگران فعال باشند

11 ژوئن 2017 - 15:00 dsfr.ir/sf8ya

اماکن گردشگری باید در تمامی ایام برای بازدید گردشگران فعال باشند
سعید سرخی
یک راهنمای گردشگری در حال ارائه توضیحات برای گردشگران

افزایش درآمدزایی ایران از طریق صنعت #توریسم و #گردشگری و در پی ساماندهی #تعطیلات کشور امکان پذیر است.

"عضو هیئت رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس"

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر این که «اماکن گردشگری باید در تمامی ایام برای بازدید گردشگران فعال باشند» وی در عین حال گفت: البته این اختیار به شهرستان ها داده شده که مسئولین شهرستان تصمیم بگیرند چه مکان هایی فعالیت داشته باشند و چه مکان هایی در ایام تعطیلات رسمی، تعطیل باشند.

وی تصریح کرد: این که در برخی شهرها به صورت سلیقه ای این اماکن گردشگری تعطیل هستند جای اشکال دارد و حتما باید این موضوع بررسی شود. به عنوان مثال چرا باید گردشگری که به شهر اصفهان سفر کرده نتواند از اماکن تاریخی بازدید کند؟

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس همچنین خاطرنشان کرد: به هیچ وجه قانونی نداریم که مکان های تاریخی و گردشگری در تعطیلات غیرفعال بوده و تعطیل باشند. اگر درجایی چنین موردی مشاهده و به مجلس گزارش شود حتما ضمن اطلاع به کمیسیون فرهنگی از رئیس میراث فرهنگی و گردشگری درخواست خواهیم کرد تا ضمن پیگیری موضوع توضیحاتی را ارائه دهند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در پایان تاکید کرد: اگر به دنبال درآمدزایی از طریق صنعت توریسم و گردشگری هستیم باید تعطیلات ساماندهی و کمتر شوند تا بتوانیم استفاده بهتری از این صنعت داشته باشیم.

1