29 مارس 2024 - 07:33

لیست «آثار در خطر» تهیه می شود

10 ژوئن 2017 - 15:30 dsfr.ir/2q3vl

لیست «آثار در خطر» تهیه می شود
ettelaat.com
اعضای ایکوم ایران

اعضای کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، نسبت به تهیه لیست قرمز ایران تاکید کردند و زمان اجرایی شدن آن را به تصویب رساندند.

اعضای کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در حاشیه اجلاس سالانه کمیته مشورتی ایکوم بین الملل، نسبت به تهیه لیست قرمز ایران تاکید کردند و زمان اجرایی شدن آن را به تصویب رساندند.

رئیس ایکوم ایران در این باره به «ایسنا» گفت: «کمیته ملی موزه های ایران با همکاری کمیته بین المللی ایکوفوم و دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، فهرست آثار در خطر ایران را تهیه می کنند.»

سید احمد محیط طباطبایی در حاشیه مجمع عمومی فوق العاده ایکوم و اجلاس سالانه کمیته مشورتی ایکوم بین الملل در پاریس افزود: «این فهرست که «لیست قرمز» نامیده می شود، به دنبال مطالعه گسترده، بررسی و طبقه بندی آثار فرهنگی و تاریخی ایران و شناخت این آثار در اقصی نقاط جهان تهیه می شود.»

به گفته وی، در نشستی مقرر شد که لیست قرمز آثار تاریخی ایران تهیه شود و در اجلاس عمومی ایکوفوم در سال 2018 برای آغاز عملیات اجرایی به تصویب برسد. نشست آینده ایکوفوم بین المللی به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و موضوع محوری آن موزه ها و تقدس خواهد بود.

1