18 آوریل 2024 - 23:52

بازگشت ترکیه به مدار گردشگری

8 ژوئن 2017 - 15:40 dsfr.ir/k644o

بازگشت ترکیه به مدار گردشگری
امین خسروشاهی
نمایی از غروب در استانبول

شمار گردشگران خارجی در #ترکیه برای اولین بار از ماه اوت 2015، با افزایش همراه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، شمار گردشگران خارجی ورودی به ترکیه در ماه آوریل ۲۰۱۷ با رشد ۱۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است تا صنعت گردشگری ترکیه بالاخره از روند نزولی پس از تیرگی روابط با روسیه در سال ۲۰۱۵ خارج شود.

بهبود صنعت گردشگری برای ترکیه بسیار حیاتی است؛ چرا که این کشور به درآمدهای ارزی برای برون رفت از خلاء مالی برابر با ۴.۷ درصد از تولید ناخالص ملی اش بسیار نیاز دارد.

تقریبا یک سال پس از این که ترکیه به سبب انهدام یک فروند هواپیما در مرز میان دو کشور از روسیه عذرخواهی کرد، آمار و ارقام ماه آوریل اولین نشانه از بهبود گردشگری در این کشور است و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، درآمدهای صنعت گردشگری می تواند فراتر از انتظارات که ۱۰ درصد پیش بینی شده بود برود.

بر اساس اعلام انجمن هتل ها و سرمایه گذاران توریستی ترکیه، متوسط نرخ اشغال هتل ها از ۵۹.۲ درصد سال گذشته به ۶۱.۲ درصد افزایش یافته و همچنین نرخ روزانه متوسط هتل ها در استانبول در همین بازه زمانی از ۱۱۱.۹ یورو به ۷۸.۵ یورو نزول پیدا کرده است.

طبق آماری که وزارت گردشگری ترکیه به صورت سالانه منتشر می کند، شمار گردشگران در این کشور در سال ۲۰۱۶ با ۲۹ درصد کاهش به ۲۵.۲ میلیون نفر و در آمدهای حاصل از این صنعت نیز با کاهش ۳۷ درصدی به ۱۵ میلیارد دلار در سال گذشته تنزل یافته بود.

1