29 مارس 2024 - 01:38
نماینده فریدونکنار مطرح کرد:

چالش در مسیر جذب توریست های خارجی در مناطق شمالی

29 می 2017 - 16:30 dsfr.ir/p52uu

چالش در مسیر جذب توریست های خارجی در مناطق شمالی
امیرعلی رزاقی
ساحل فریدونکنار

نماینده مردم #فریدونکنار در #مجلس گفت: چالش های موجود در مسیر جذب #توریست های خارجی در مناطق شمالی کشور وجود دارد.

ولی الله نانواکناری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ظرفیت های فریدونکنار و بابلسر در زمینه تولید و اشتغالزایی اظهار کرد: در استان مازندران به ویژه در شهرهای ساحلی همچون بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، چالوس، نوشهر، عباس آباد، تنکابن و رامسر ظرفیت های مناسبی برای ارتقای تولید و اشتغالزایی درصنعت گردشگری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با جذب توریست در این مناطق می توان سرانه درآمد را نه تنها در این منطقه بلکه در کشور افزایش داد که البته دولت باید برای تحقق این امر باید زیرساخت های لازم را ایجاد کند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به چالش های موجود در مسیر جذب توریست های خارجی در مناطق شمالی کشور افزود: برای بهینه سازی صنعت توریسم در مازندران باید نسبت به راه های تردد در این استان چاره اندیشی و با استفاده از هواپیما و آماده سازی ریل قطار به تمام نقاط شمالی کشور برنامه ریزی شود.

نانواکناری، ماشینی شدن زندگی روستائیان را یکی از معضلات موجود در این مناطق دانست و تاکید کرد: هم اکنون بسیاری از روستائیان به مصرف کننده تبدیل شده اند، این در حالی است که آنها باید با رونق دامپروری و کشاورزی محصولات مورد نیاز شهرنشینان را تولید کنند.

نماینده فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از جاذبه های روستا تولید محصول است، گفت: در شرایط کنونی تحقق این امر نیز نیازمند سیاستگذاری مناسب است که باید توسط دولت انجام شود.

1