23 آوریل 2024 - 20:25

هنگام شنا در دریای خزر به پرچم های زرد توجه کنید!

28 می 2017 - 10:30 dsfr.ir/ne5z2

سواحل دریای شمال

شناگاه هایی که ریسک آلودگی میکروبی دارند با پرچم زرد معرفی می شوند.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: «براساس بازرسی ها و پایش های مستمر این سازمان، شناگاه هایی که ریسک آلودگی میکروبی دارند با پرچم زرد معرفی می شوند. ممکن است شناگاهی که در یک دوره آلوده اعلام شده، در دوره بعد آلوده نباشد؛ به خصوص اگر تمهیدات مدیریتی مد نظر سازمان توسط مدیران شناگاه ها انجام شود. به همین دلیل عملیات پرچم گذاری برای اعلام تغییرات پیش بینی شده است.»

ضیاء الدین الماسی خاطرنشان کرد: «طبق ضوابط محیط زیست این شناگاه های از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی شده و نتایج آن به دستگاه های مسوول ابلاغ می شود. علاوه بر این، شناگاه هایی که از نظر زیست محیطی وضعیت مطلوبی دارند با پرچم آبی به هموطنان مان معرفی خواهند شد.»

این مقام مسوول همچنین با اشاره به اینکه وضعیت شناگاه های جنوبی کشور به طور کلی به دلیل گرمای هوا و شوری آب از نظر میکروبی نگران کننده نیست، گفت: «پرچم گذاری ما با تکمیل اطلاعات از سوی استان های شمالی به زودی آغاز خواهد شد.»

به گفته مدیرکل دفتر بررسی های آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست، این سازمان و وزارت بهداشت به صورت همزمان و هم عرض وضعیت شناگاه های کشور را مورد بررسی قرار می دهند و هم عرض بودن این بررسی ها دقت نتایج را بالا می برد.

1