25 آوریل 2024 - 23:51

ویزای شینگن چیست؟

27 می 2017 - 12:30 dsfr.ir/r51c8

ویزای شینگن چیست؟
ukranews.com
هرآنچه در باره ویزای شینگن می خواهید بدانید

بسته به اینکه چه هدفی از وارد شدن به حوزه #شینگن دارید، 4 نوع #ویزا صادر می شود و در قسمت نوع ویزا توسط یک حرف مشخص می شود.

حدود سی سال پیش کشور های اروپایی طی یک قرارداد پذیرفتند که تمامی اتباع کشورهای اروپایی بتوانند بدون ویزا به این کشورها وارد بشوند که مشکلات بین مرزی برای رفت و آمد به حداقل برسد یعنی اگر از هر کدام از این کشورها که اسم شان در انتهای متن قید شده ویزای شینگن بگیرید، به راحتی می توانید در مدت اعتبار ویزا که معمولن سه ماه است، می توانید به بقیه کشورها هم بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

بیست و شش کشور عضو این محدوده عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین و سوئیس.

توجه: یک سری کشورهای اروپایی که اسم شان غلط انداز است در این محدوده قرار ندارند. مانند: انگلیس، کرواسی، اوکراین، صربستان، رومانی، بلغارستان و ...

چند نوع ویزای شینگن داریم؟

بسته به اینکه چه هدفی از وارد شدن به حوزه ی شینگن دارید، چهار نوع ویزا صادر می شود، یعنی داخل ویزا در قسمت نوع ویزا یک حرف از حروف زیر درج می شود:

ویزای A - ویزای ترانزیت: یعنی مسافر نمی تواند از فرودگاه خارج شود، فقط می تواند داخل یکی از فرودگاه های شینگن پرواز را عوض کند و از حوزه ی شینگن خارج شود.
ویزای B - ویزای عبور: یعنی مسافر می تواند از فرودگاه خارج شود و از شینگن به عنوان جایی برای عبور استفاده کند تا از طریق زمینی خودش را به کشوری در خارج از محدوده ی شینگن برساند.
ویزای C - ویزای توریستی: ویزای مورد درخواست اکثر ایرانی ها است.
ویزای D - ویزای بلندمدت: معمولا تاجران و بازرگانان و بیزینس من ها از آن استفاده می کنند تا بتوانند در طی سال چندین بار به شینگن سفر کنند.

ویزای C - ویزای توریستی: ویزای مورد درخواست اکثر ایرانی ها است

توجه داشته باشید که اگر می خواهید برای تحصیل، اشتغال، یا ازدواج با فرد اروپایی اقدام کنید این ویزا شامل حال شما نمی شود.

اخذ وقت سفارت یونان چگونه است؟

شما می توانید برای اخذ وقت سفارت یونان، از خدمات مجموعه ویزا پارت استفاده کرده و از جدیدترین روش برای تعیین وقت سفارت استفاده کنید چراکه امروزه برای دریافت وقت سفارت، دیگر احتیاجی به مراجعه حضوری و قرار گرفتن در صف های طولانی نیست.

اخذ وقت سفارت ایتالیا چگونه است؟

یکی از انواع ویزاهای موجود، ویزای توریستی است. ویزای توریستی ایتالیا، شامل افرادی می شود که با هدف گردشگری در کشور ایتالیا، قصد اقامت چند روز تا سه ماه را دارند. توجه کنید که با دریافت ویزای توریستی ایتالیا به شما مجوز کار داده نمی شود و برای اشتغال در ایتالیا، نیاز به صدور مجوز کار دارید.

مجموعه ویزا پارت در اسرع وقت، اقدام به دریافت وقت سفارت کشورهای عضو شینگن می کند. شما می توانید با شماره های 86043219، 86044395 و 09031991712 تماس حاصل فرمایید.

توجه: ویزای شینگن فقط برای یه مدت کوتاه 90 روزه صادر می شود. برای گرفتن ویزایی غیر از شینگن باید به سفارت های مربوط به هر کشوری مراجعه کنید چون شرایط هر کشور با دیگری فرق می کند.

کدام کشورها راحت تر ویزا می دهند؟

کشورهای شناخته شده تری مثل اتریش، آلمان، هلند و فرانسه به دلیل اینکه سالانه توریست های زیادی رو از سراسر دنیا می پذیرند به ایرانی ها هم راحت تر ویزا می دهند. کشورهای بلوک شرق اروپا مثل مجارستان یا جمهوری چک نسبت به ایرانی ها کمی سخت گیر هستند. طبق آمار اکونومیست که در سال 2011 ارائه شده، فرانسه بیش ترین ویزای شینگن را در اختیار متقاضیانش در کل دنیا قرار داده است.

1