29 مارس 2024 - 03:09

10 شهر پر بازدید دنیا

23 می 2017 - 12:00 dsfr.ir/xy5my

شهر هنگ کنگ

در مطالعه ای که توسط یورومانیتور صورت گرفت، 10 شهر پربازدید دنیا از نظر #گردشگری معرفی شدند.

1. هنگ کنگ: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 26.6 میلیون (3.9 درصد نسبت به رقم قبلی که 27.7 میلیون بوده، کاهش داشته است.)

چرا این شهر پربازدیدترین شهر دنیاست؟ در طول اقامت تان در این شهر احتمالا برخی از بهترین غذاهای تمام زندگی تان را خواهید خورد. در این شهر مبهوت ترکیبی از زندگی شهری، روستایی و زندگی در کنار دریا خواهید شد. هنگ کنگ شهری است که در آن چین و بریتانیا با هم ترکیب شده و چیزی منحصر به فرد را خلق کرده اند. کشف گوشه به گوشه این شهر خوشی و لذت فراوانی را به همراه دارد.

2. بانکوک: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 18.7 میلیون (10 درصد نسبت به رقم قبلی که 17 میلیون بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم و چرا از پربازدیدترین شهرهای دنیاست؟ پایتخت تایلند اسرارآمیزترین شهر در جنوب شرق آسیاست. در این شهر تضاد واضحی میان سنت و مدرنیته وجود دارد. شاید در بدو ورود از دیدن آسمانخراش هایی که با بیلبوردها پوشش داده شده اند شوکه شوید، اما کمی که از جاده ها و خیابان های اصلی فاصله بگیرید و وارد کوچه های بی شمار این شهر شوید، خواهید دید که فرهنگ تایلندی در همه جا حاضر است، بوها، مزه ها، صداها و چشم اندازهای فراوانی که کمتر کسی می تواند آنها را فراموش کند.

3. لندن: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 18.6 میلیون (6.8 درصد نسبت به رقم قبلی که 17.4 میلیون بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ روی کره زمین در اوایل قرن 21 کمتر شهری را پیدا می کنید که جهان شهری تر (بین المللی) از لندن باشد، البته جاذبه های این شهر هم در رتبه بالایی که لندن در این فهرست آورده است تأثیر زیادی دارد؛ جاذبه هایی چون موزه بریتانیا و تئاتر ملی سلطنتی. انواع مختلف رستوران، کافه، تئاتر، ورزش، هنر نمایشگون و رویدادهای متفاوت در این شهر یافت می شود. همین حالا لندن جایی است که شما باید در آن حضور داشته باشید!

4. سنگاپور: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 16.8 میلیون (0.4 درصد نسبت به رقم قبلی که 17.7 میلیون بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ مهم ترین جاذبه این شهر پارک Gardens by the Bay است. این پارک سه باغ زیبای ساحلی دارد و دارای آبشاری به ارتفاع 30 متر و حتی کوه هایی مصنوعی است، اما برای دیدن سنگاپور واقعی باید به منطقه Tinog Bahro سر بزنید. روزتان را با خودن می پاک (نودل های تخم مرغی) آغاز کنید. بعد سری به بازار بزنید و ببینید سنگاپوری ها چطور مواد خوراکی و نیازهای روزانه خود را فراهم می کنند. زمانی هم که گرسنگی به شما فشار آورد می توانید به بازار بروید و از فروشنده های دوره گرد غذاهای ارزان قیمت تهیه کنید. واقعاً این شهر پربازدیدترین شهر دنیاست.

5. پاریس: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 15 میلیون (0.2 درصد نسبت به رقم قبلی که 15.1 میلیون بوده، کاهش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ هر چقدر هم که معتقد باشید پاریس را می شناسید، باز هم چیز جدیدی در این شهر وجود دارد که باید کشف کنید. مناطق تغییر می کنند، قدیمی ها تعمیر می شوند و مکان های جدیدی ساخته می شود. همیشه یک رستوران، گالری یا کافه جدید وجود دارد که بخواهید به آن سر بزنید. ورای ساختمان های با شکوه و بلوارهایش، پارک هایی زنده و پرنشاط پیدا خواهید کرد. پشت نمای ساختمان های تاریخی کارگاه های هنری و موسسات تحقیقاتی برجسته قرار دارند. پاریس هم در فهرست پربازدیدترین شهرهای دنیاست.

6. ماکائو: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 14.3 میلیون (1.8 درصد نسبت به رقم قبلی که 14.5 میلیون بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ ای دی پیتر، کارشناس وبگاه تلگراف می گوید ماکائو خیره کننده ترین مقصد در آسیاست. پرش بانجی، رستوران های چند ستاره، تماشاخانه ها و تفرجگاه هایی به شیوه خیابان برادوی در نیویورک و سرانه تولید ناخالص داخلی به رقم 91000 دلار آمریکا که باعث شده ماکائو چهارمین منطقه ثروتمند جهان باشد.

7. دوبی: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 14.2 میلیون (8 درصد نسبت به رقم قبلی که 13.2 میلیون بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ دوبی شبیه شانگهای است! با آن معماری متهورانه، خط افق شکوهمندش و هنر معاصری که در آن شکوفا شده است. بر خلاف شایعات، دوبی فرهنگی غنی دارد، هرچند بیشتر آن ناملموس است چرا که ریشه در میراث بادیه نشینی و سنت های قصه گویی و شعر و آهنگ، رقص و شکار با باز دارد.

8. استانبول: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 12.4 میلیون (4 درصد نسبت به رقم قبلی که 11.8 بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ بدون ذره ای تردید این شهر مانند لندن، نیویورک و پاریس یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان است. استانبول در دو طرف تنگه بسفر قرار داد و از این لحاظ هیچ شهر دیگری در جهان مانند آن نیست. این تنگه مانند روبانی آبی رنگ دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می کند. یک چهارم قدیمی این شهر خط افقی از مناره ها و گنبدها دارد و خیابان های باریک و سنگفرش شده و خانه های چوبی قدیمی. در جنوب استانبول آب های دریای مرمره می درخشند. در شمال آن سوی شاخ طلایی، چراغ های بی اغلو سوسو می زنند. استانبول هم در فهرست پربازدیدترین شهرهای دنیاست.

9. نیویورک: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 12.3 میلیون (0.6 درصد نسبت به رقم قبلی که 12.2 میلیون بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ این شهر با آن همه رستوران، کافه، موزه و بناهای یادبود یکی از هیجان انگیزترین شهرهای جهان است. نیویورک شهری ایمن، مطلوب و خوشایند است؛ به حدی که باعث می شود احساس کنید به این شهر تعلق دارید.

10. کوالالامپور: تعداد بازدید کنندگان در سال 2015، 12.1 میلیون (4 و 5 درصد نسبت به رقم قبلی که 11.63 میلیون بوده، افزایش داشته است.)

چرا از این شهر بازدید کنیم؟ از جمله جاذبه های این شهر می توان به زیارتگاه های هندوها، معابد بودایی ها در کنار معابد کوچک درخشان از نور نئون و ساختمان های تو در تو اشاره کرد. یکی از جاذبه های اصلی این شهر باغ-دریاچه وسیع است. این دریاچه در ابتدا معدن قلع بوده است که بعدها تحت قوانین استعماری بریتانیا تبدیل به پارک شد.

1