27 مارس 2024 - 19:48

محور قدیم پلدختر جاذبه گردشگری می شود؟

22 می 2017 - 11:00 dsfr.ir/3h0va

محور قدیم پلدختر جاذبه گردشگری می شود؟
پورتال شهرداری پلدختر
پلدختر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری #لرستان گفت: برای تبدیل شدن محور قدیم #پلدختر به جاذبه #گردشگری نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

غلامرضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: لرستان با آب و هوایی چهار فصل یکی از استان های بی نظیر کشور در بحث جایگاه آثار باستانی و تاریخی است که به فراوانی این آثار در آن یافت می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا قرار است محور قدیم پلدختر و شهرستان ازنا به عنوان جاذبه های گردشگری معرفی شوند که تا این لحظه پروژه ازنا عقد قرارداد شده و مشاور در حال بررسی آن برای امکان سنجی محیط است.

سلیمانی اضافه کرد: همچنین جاده دسترسی، شناسایی مسیرهای فرعی و اصلی، جاذبه ها، مدیریت منطقه، رفع موانع، شناسایی زیرساخت ها، رفع کمبودها و فرصت ها و تهدیدهای آن در دست بررسی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به محور قدیم پلدختر گفت: مدیریت ارشد استان تأکید ویژه ای روی معرفی این محور به عنوان مسیر گردشگری دارد که این جاده در صورت تأمین اعتبار، عقد قرارداد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با احداث آزادراه خرم زال عمدتا مشاغل خدماتی محور قدیم پلدختر از بین رفتند که با تعریف این محور قصد احیای آن ها و رونق منطقه را داریم.

سلیمانی افزود: تحقق این موضوع در گرو تأمین اعتبار و تعامل بین سایر دستگاه های اجرایی است که امیدواریم هر چه سریع تر به وقوع بپیوندد.

دیدگاه ها

  • سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط 22 می 2017 - 15:08

    رودخانه خرم رود که در نهایت به کارون متصل می شود،پل های باستانی کلهر و دختر که ثبت موقت جهانی شده اند،آبشارهای طبیعی افرینه و تاف،غار کوگان به جای مانده از دوره اشکانیان تعدادی از جاذبه های طبیعی و باستانی محور گردشگری خرم آباد-پلدختر به شمار می روند.

1