24 آوریل 2024 - 11:50
مسئول اداره میراث فرهنگی الیگودرز و ازنا:

هیچگونه تخریبی در مناطق باستانی ازنا صورت نگرفته است

15 می 2017 - 11:40 dsfr.ir/l96ri

هیچگونه تخریبی در مناطق باستانی ازنا صورت نگرفته است
نامشخص
عکس تزئینی است

مسئول اداره میراث فرهنگی #الیگودرز و #ازنا گفت: هیچگونه تخریبی در مناطق باستانی ازنا صورت نگرفته است.

عباس جمشیدوند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در رابطه با خبر تخریب و حفاری مناطق باستانی شهرستان ازنا اظهار کرد: در پی دریافت این خبر بلافاصله اداره میراث فرهنگی وارد عمل شده و اقدام به بررسی موضوع کرد.

وی ادامه داد: چند روز پیش نیروی انتظامی شهرستان ازنا حین بازرسی به پرایدی در جاده حوالی شهر مومن آباد مشکوک شده و پس از بازرسی، ادواتی نظیر موتوربرق، مته، چکش برقی و باطری از آن کشف می کند. این افراد مدعی بودند که بنا هستند و قصد ماهیگیری دارند که به بازپرسی شهرستان ازنا ارجاع داده می شوند و به علت کامل نبودن مدارک، بدون وثیقه آزاد می شوند.

مسئول اداره میراث فرهنگی الیگودرز و ازنا اضافه کرد: این ادوات به اداره میراث فرهنگی تحویل داده و افراد متهم نیز بعد از نوشتن اظهارنامه تا بررسی نهایی آزاد شدند.

وی تصریح کرد: هم اکنون برای این افراد در اداره میراث فرهنگی پرونده تشکیل شده و موضوع در حفاظت میراث فرهنگی استان در دست بررسی بوده اما تاکنون موردی از تخریب و حفاری مناطق باستانی شهرستان ازنا گزارش نشده است. در راستای حفاظت از آثار تاریخی با هرگونه تخریب یا حفاری در مناطق باستانی به شدت برخورد خواهد شد.

1