27 مارس 2024 - 15:47

موزه داران آسیا و اقیانوسیه به ایران می آیند

14 می 2017 - 19:50 dsfr.ir/gn6f9

موزه داران آسیا و اقیانوسیه به ایران می آیند
میثم رودکی / دنیای سفر
اشیا موزه ای موزه ایران باستان

رئیس #ایکوم ایران گفت: اجلاس موزه داران آسیا و اقیانوسیه به منظور بررسی مشکلات و مسائل مربوط به #موزه داران آبان ماه در #چابهار برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد محیط طباطبایی در نشست خبری خود که ظهر روز بیست و چهارم اردیبهشت ماه در ساختمان ایکوم ایران برپا شد، از برگزاری اجلاس موزه های آسیا و اقیانوسیه خبر داد و گفت: این اجلاس آبان ماه در چابهار میزبان همه موزه های حوزه آسیا و اقیانوسیه خواهد بود تا برنامه ها و سیاست های خود را در این اجلاس عنوان کند.

وی افزود: یکی از معضلات موزه ها در آسیا این است که اگر اتفاقی برای آن ها افتاد باید مورد حمایت قرار گیرد، ما این پیشنهاد را در اجلاس سال گذشته ارائه کردیم. قرار است که امسال این موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

محیط طباطبایی گفت: این اجلاس در حقیقت فضایی است که کشورهای منطقه امکانات و مشکلات خود را مورد بررسی قرار دهند. ما به دنبال منافع فرهنگی هستیم پیشنهاد داده ایم که مجموعه ای برای زمان بحران تشکیل شود تا به موزه ها کمک کند. از همه کشورها برای حضور در این برنامه دعوت شده است. حوزه آسیا و اقیانوسیه بیش از 40 کشور را در بر می گردد که هشت کشور عضو هیات اجرایی آن هستند.

1